Avatar billede megasejgamer Nybegynder
10. marts 2013 - 13:50 Der er 21 kommentarer

lag spike i lol!

hej alle :)
jeg har et lidt mærkeligt problem når jeg spiller lol på min asus g73sw
hvert 10. sekund eller sådan noget fryser skærmen i kort tid og det er pænt irriterende. på benchmark svinger fps fra 40-200. har opdateret drivere. men det mærkelige er at når jeg optager med fraps fryser den ikke og fps holder sig konstant på 90 fps.

specs
i7 2ghz sandy bridge
120gb ssd
500 gb hdd
gtx 460

håber i kan hjælpe :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. marts 2013 - 14:04 #1
FPS bør svinge, at de ligger fast når du optager tyder på begrænsning eller buffer.

Hvad sker der med RAM/CPU under spike?
Hvad med din HDD, opstår der stilstand/kø i forbindelse med spikes?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. marts 2013 - 14:12 #2
Hvad med single player/ tutorial mode, findes det også der ?
Ellers skal der måske ses på din netforbindelse.
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
10. marts 2013 - 14:16 #3
har ikke tjekket det. har du en god måde til at tjekke det på?
mange tak for svaret :D
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
10. marts 2013 - 14:17 #4
nej der findes kan lige prøve offline vender lige tilbage :)
mennår mine venner spiller på mit net kører det smooth
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
10. marts 2013 - 14:18 #5
det fik jeg lige skrevet lidt for hurtigt :) men jeg prøver lige
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
10. marts 2013 - 14:35 #6
hmm det sker stadig på "offline"
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. marts 2013 - 14:58 #7
Engelsk win7

CTRL ALT DEL
Task Manager
Performance
Resource Monitor

Start med at holde lidt øje der.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. marts 2013 - 15:02 #8
Jeg formoder du kører det fra din SSD?

Jeg kunne godt tænke mig en lille patition på din HDD med win installeret og dit spil, SSD lægges imens ned i skuffen.
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
10. marts 2013 - 15:02 #9
ok mange tak vender lige tilbage
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
10. marts 2013 - 15:06 #10
så skal jeg lægge mit spil ned på hdd eller lave en ny partition kun med windows og spillet?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. marts 2013 - 15:10 #11
Gerne starte op med kun HDD og ingen SSD.
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
10. marts 2013 - 15:38 #12
ok jeg prøver at installere det på hdd
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
10. marts 2013 - 15:55 #13
har stadig lag spikes
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2013 - 17:10 #14
Siden du siger det ikke sker med fraps, så prøv at aktivere v-sync i lol.
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
10. marts 2013 - 19:27 #15
@hugajohan prøvede det lige men det virkede desværre ikke. men mange tak for svaret.

nu har jeg prøvet at køre resource monitor og imens der kommer lag spike så falder cpu frequency. ellers kører den på 100% og cpu usage er omkring 8%.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. marts 2013 - 21:28 #16
Jeg sidder desværre ikke med dit svar, lad os håbe andre byder ind.

Vi kom dog lidt nærmere og ved nu at det er relateret til CPU some how, samt reinstall ikke hjælper.
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
11. marts 2013 - 07:20 #17
Ok men mange mange tak for hjælpen .
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. marts 2013 - 07:31 #18
En ide jeg ikke aner om vil hjælpe, du kan måske i BIOS (ikke alle BIOS har muligheden) tvinge din CPU til altid at kunne yde max, den får ikke mulighed for at drosle ned automatisk.
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
11. marts 2013 - 14:17 #19
har lige kigget efter og det er der desværre ikke men så vidt jeg kan se kan du sætte minimum i power plan settings så det prøver jeg lige :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. marts 2013 - 16:04 #20
Du kan måske opsætte BIOS manuelt (men til samme ting som nu).
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
25. marts 2013 - 10:14 #21
Hej niels erikk jeg har fået lag spikesne væk ved at jeg bare optager med fraps :)
Hvis du lige skriver et svar så får du pointene :)