Avatar billede TobiasMag Nybegynder
09. marts 2013 - 21:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Makroer vis rigtig/forkert

Hej Eksperter.

Sidder og er ved at lave en multiplechoice test i excel - Mit problem er så, at jeg skal ha lavet en makro knap, som gennemgår personens besvarelser.

Færst tænkte jeg, at jeg ville lave, at når der bliver trykket på makroknappen, så laver den alle de forkerte svar røde og de rigtige grønne - Men kan åbenbart ikke lave en indspilning med farveredigering.

Så, en som har en smart måde, hvorpå jeg kan lave en makro hvorpå jeg gennemgår personens besvarelser?

Har her uploadet multiplechoice testen, så der kan ses hvordan det hele er sat op: http://gupl.dk/693114/

Jo, det nemmeste ville være at jeg lavede en knap der blot hed "Vis rigtige resultater" hvor makroen derved blot satte diverse knapper på den rigtige besvarelse. Men på den måde kan testtager evt. ikke huske hvad han selv har svaret - Skal derved bruge en funktion som blot gennemgår hans besvarelser.

Håber mit problem gav mening og på forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede kabbak Professor
10. marts 2013 - 00:05 #1
Avatar billede TobiasMag Nybegynder
10. marts 2013 - 00:25 #2
Ah smart. Havde slet ikke tænkt på, at det kunne laves på den måde - Mange tak! Sender du ikke et svar, så jeg kan accepter løsning?
Avatar billede kabbak Professor
10. marts 2013 - 00:56 #3
;-))