Avatar billede MatsKruger Nybegynder
09. marts 2013 - 08:24 Der er 4 kommentarer

Varm macbook pro

Hej
Nu har jeg haft en mb pro retina i godt et halvt år, men syntes den er begyndt at blive utrolig varm når jeg bruger den og blæseren har mange omdrejninger.
Det er sådan at jeg ikke kan sidde alt for længe for begynder at svede i håndfladerne.
Er der nogle der har samme problem eller ved hvad man kan gøre.
http://i48.tinypic.com/sy4bbd.png
Avatar billede Paranoir Nybegynder
09. marts 2013 - 09:33 #1
Har selv en MacBook Pro (dog ikke Retina), og oplever det samme.
Der sker dog kun når jeg benytter enten Flash eller Java på min computer. (Ikke NemID, men større Java programmer).

Måske du skulle prøve at holde øje med hvilke ting du har åbne når det sker. Det kunne f.eks. være på Ekstra Bladet som har 100 flash bannere kørende, eller andre sider med meget flash.

Et lille bonus spørgsmål: Hvad hedder det program du bruger til at monitorere din MacBook?
Avatar billede MatsKruger Nybegynder
09. marts 2013 - 11:00 #2
Super tak.
Ja det er mest når jeg surfer på diverse sider.
Det er bare mærkeligt for den bliver ikke specielt varm når jeg sidder med f.eks photoshop.

Programmet hedder istat pro
http://istat-pro.en.softonic.com/mac
Du kan også finde det på apples egen widget side men linket er dødt
Mange tak for hjælpen
Avatar billede Paranoir Nybegynder
09. marts 2013 - 11:11 #3
Min klarer også diverse ressourcekrævende opgaver uden problemer. Men så snart flash starter går den amok. Og det er et generelt problem har jeg kunnet læse mig til på nettet.

Og tak for linket.
Avatar billede MatsKruger Nybegynder
09. marts 2013 - 11:44 #4
Det er bare møg irreterende når man sidder og skriver opgave. man bliver jo nød til at købe et eksternt tastatur så man ikke får det så varmt i håndfladerne

Velbekommen