Avatar billede Klarna Nybegynder
08. marts 2013 - 16:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 på ny PC

Hej jeg en windows 8 pro 64 bit version som jeg har installeret på en pc som ikke virker mere. Kan jeg installere min nuværende version af windows 8 på en ny pc eller skal jeg købe en ny version af windows?

mvh
PJ
Avatar billede bwinkel Nybegynder
08. marts 2013 - 16:49 #1
Virker ikke mere hvordan?
Hvilken fejl får du? Kan du ikke starte windows 8, eller er det et problem med din harddisk?
Avatar billede Klarna Nybegynder
08. marts 2013 - 17:18 #2
Den kan ikke starte så windows starter ikke op, men harddisken virker stadig, jeg har så en ny pc uden windows hvor jeg ville
installere min nuværende version af windows, men det er jo aktiveret på den anden pc?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2013 - 17:28 #3
du burde være muligt - omend du muligvis skal til at aktivere over telefon (det er en automat, så bare hav maskine, samt papir og blyant klar til at notere ny aktiveringskode)
Avatar billede bwinkel Nybegynder
08. marts 2013 - 17:58 #4
Du vil så bruge din windows 8 på en ny PC, det er ikke noget problem. Har snakket med Microsoft flere gange, de er villige til at give dig ny aktiveringskode, hvis bare du forklarer dig.

Installer windows 8 på den nye maskine, når du kommer til aktivering, skal du vælge at gøre det via telefon, hvis den ikke godtager almindelig aktivering. Hvis du ikke kan gøre det via telefonautomaten, skal du bare holde ud, så stilles opkaldet videre til en ansat hos microsoft.
Avatar billede Klarna Nybegynder
08. marts 2013 - 18:04 #5
Ok er det en valg mulighed jeg automatisk får når jeg installere windows og skal jeg oplyse den nuværende licensnøgle for at få en ny.
Avatar billede bwinkel Nybegynder
09. marts 2013 - 10:31 #6
Du skal bare installere med din nuværende licensnøgle, hvis den så siger at den er aktiveret på en anden PC, får du mulighed for at vælge en telefonisk aktivering.
Smutter den mulighed for dig, kan du gå på microsoft hjemmeside http://support.microsoft.com/kb/950929

Her kan du se hvordan du kan aktivere via telefon.