Avatar billede joolmool Nybegynder
07. marts 2013 - 15:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Langsom bærbar

Jeg har eb Acer Extensa 5420, som jeg godt ved ikke er sidste nye model, men den blevet særdeles sløv inden for det sidste år, jeg kører div virus og spywareprogrammer på den og på det punkt skulle den være ok, (tror jeg da) findes der et program der kan tune min pcér, ellerhelst et som er gratis, da de som man kan teste på nettet allle kommer med hver deres udmelding, hvor pointet er at de helst vil kikke i min pung (tegnebog) og den har det bedst i min lomme, hvor jeg for tiden kører et ekperiment omkring fastgroning i baglomme
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2013 - 16:01 #1
Hent og kør en tur med disse programmer:
Hent og instalér http://www.piriform.com/ccleaner
Manual: http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2013 - 16:03 #2
Ps. Du har oprettet spørgsmål i en forkert kategori, denne omhandler Eksperten og den virke.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 17:41 #3
#2 Hmm tjaa alt er relativt. :D
Avatar billede joolmool Nybegynder
08. marts 2013 - 09:12 #4
hej
har prøvet de programmer som du linker til, men de opryder kun begrænset på en gratis version, men fejlmeler et meget større antal, og disse antal er meget forskellige for de 2 programmer, så hvad skal man tro på ? jeg bruger CC Clenaer et par gange hver måned, men mærker ikke nogen synderlig forbedring på pcéns ydeevne
Avatar billede PeJensen Nybegynder
08. marts 2013 - 10:13 #5
Du kører vel ikke flere antivirus programmer samtidig?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 10:13 #6
sløv inden for det sidste år
Det lyder som om din windows har kørt en del år, måske er det ved at være tid at lave backup og en helt frisk install.

Det ville jeg gøre når vi taler så tilsyneladende lang tid.
Har du yderlig haft en del forskellige programmer til at "pille", så bliver jeg endnu mere sikker på det ville være mit valg.
Avatar billede haverslev Novice
08. marts 2013 - 11:35 #7
#4 Øhh, hvis det er de to programmer som jeg linker til, at du mener at de kun oprydder begrænset i "prøveversion" - så er det ikke de programmer, for de køre fuld version.

Hvis derimod du har har hentet andre "gode" programmer al.a den type, så er det helt sikkert kun prøveversioner og kan udføre begrænset ting før at du skal betale xx antal $ - hold dig fra dem.

Men du kan da køre en HiJakcThis log og vi kan se hvad du har kørende på din maskine.

http://www.filehippo.com/download_hijackthis/

Manual:
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 15:15 #8
HiJakcThis log er en god ide hvis du beholder den version af windows.
Jeg ville dog nok tage skridtet fuldt ud (format), det er ikke godt at vide hvad de forskellige programmer måtte ha ændret i, tilføjet, indstillinger man selv har glemt med tiden osv. osv.
Avatar billede joolmool Nybegynder
22. juli 2013 - 10:12 #9
tak