Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 17:21 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Godt backup /recovery program ( gratis)

Hej jeg leder efter et Godt backup /recovery  program som kan førende
Lave en backup  / recovery  af  hele min server opsætning med AD DHCP MDT IP MDT WDS  og det hele (hele min server computer  også mulighed for at lave en skjult partition på server computeren  lige som dem du køber i dag  kan man det ??  min server er en windows server 2008 32-bit
Avatar billede Blueeyez Mester
05. marts 2013 - 17:51 #1
Altså clonezilla kan klone hehe systemet til en harddisk både direkte identisk men også som image vil dog påpege harddiskene skal være identiske såvidt som muligt..
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 18:45 #2
i min hp med windows 7 har jeg et program som hedder HP Recovery Manager der i har jeg nogle muligheder men dur det til windows server 2008 32-bit og kan man ikke lave en skjult partition  også når den når den botter  så med et klim med F8 eller 8) eller F10 får den tilbage med windows server 2008 32-bit med AD DHCP MDT IP MDT WDS  eller hvad
Avatar billede Blueeyez Mester
05. marts 2013 - 18:55 #3
Den del kan jeg ikke svare på .. Men hvad skal den skjulte partition bruges til?
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 19:14 #4
det er forde jeg får en Professional it mand til at ogsette med windows server 2008 og MDT2010 og DHCP  og DNS OG AD OG WDS  og ip og ad user og ville jeg lave  sådan at (VIS DEN GÅR NED )  så kan jeg gendanne den :)
Avatar billede Blueeyez Mester
05. marts 2013 - 19:28 #5
Hvis du har en harddisk der er identisk med den systemet kører på så er clonezilla lige det rette valg så kan du lave en direkte klon og hvis originalen fejler så kan du koble den anden til med clonezilla og kort tid senere så er alt som da klonen blev lavet husk dog at tjekke harddisken da det er lidt træls hvis den fejler..

Du kan smide clonezilla over på en usb med programmet tuxboot
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 20:28 #6
kan du ikke link til den :)  kommer alt med ???
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 20:35 #7
hvad med den dur den http://www.easeus.com/disk-copy/

eller denne her http://www.todo-backup.com
Avatar billede Blueeyez Mester
05. marts 2013 - 20:52 #8
Tuxboot til windows - http://www.tuxboot.org/download/files-on-sf.php

Clonezilla iso vælg den du kan bruge - http://clonezilla.org/downloads/stable/iso-zip-files.php

Kan ikke svare på da jeg ikke bruger det ;)

Når du laver klon med clonezilla vil jeg opfordre dig til at afprøve klonen for at tjekke at alt køre korrekt, første opstart er langsom men det tilpasser sig hurtigt
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 22:06 #9
okæy  havd kan Tuxboot som Clonezilla også todo backup ???  jeg kommer  til at tænket på at jeg ha  en DVD med northon  backup  men kan den lave det ???
Avatar billede Blueeyez Mester
05. marts 2013 - 22:17 #10
#9 det kan de alle..

Tuxboot er til at smide clonezilla over på usb, du kan smide det på en cd med dit brændeprogram hvis du hellere vil gøre sådan..

Jeg ved ikke hvordan de andre backup metoder virker, men jeg ved clonezilla gør arbejdet godt og gratis og hvis du bruger den metode jeg nævner med blot at klone direkte over på en identisk harddisk så er det hurtigt og nemt.. (Vil påpege du nok lige skal lære clonezilla at kende, men det er ikke så vanskeligt når du blot kloner direkte)
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2013 - 16:03 #11
jeg kan ikke finde ud af den  men hvad med denne her http://www.todo-backup.com ?  kan man lave en skjult partition  som kan aktivering  som de boot under opstart ?
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2013 - 17:13 #12
jeg kom til at kikke i add feattures og der er et program som hedder  windows server backup  og den kan lave en fuld backup
af min server  på CD / DVD eller DISK men vis jeg nu ligger den på en beskyttet partition på min harddisk  så jeg har 2  disk  og kalder den de to diske Lokal disk (C:) og den anden disk Recovery(D:) kan jeg så under opstart så boote fra (D:) disk og så boote på Recovery eller hvad ???
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2013 - 17:30 #13
Hvorfor vil du have en skjult? Såvidt jeg ved af kan du kryptere hele maskinen med truecrypt, inden vil jeg dog anbefale en backup klon som ikke bliver krypteret af sikkerhedsårsager..

Din backup bør ligge på en helt anden harddisk som ikke er i brug til dagligt hvis der går lyn ned eller andet som kan skade hele pcen.

Årsagen til jeg anbefaler clonezilla er at den kan klone hele harddisken over på en anden identisk harddisk og begge harddiske er køreklar.

Hvad er det ved Clonezilla du ikke kan finde ud af?
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2013 - 18:39 #14
hej jeg synes det ser lidt svært ud det hele foregår i en dosprompt  men norton ghost hvad kan den ???

er der ikke en bacup program som kan at backup i en VHD  og så lave en vhd boot cd /dvd
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2013 - 18:59 #15
14 kan ikke udtale mig om norton da jeg ikke bruger det.

Tvivler på du kan køre clonezilla virtuelt for at klone et system der er aktivt.. At du dømmer det ud fra udseende gør det kun svære, hvis du ingen intentioner har om at lære et backup program at bruge så kommer du ikke langt og til information så skal du ikke skrive kommandoer i clonezilla.. De knapper du bruger er primært pil taster, enter, mellemrum og y... Så så svært er clonezilla at bruge til det formål jeg nævner...
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2013 - 19:10 #16
jeg kom lige til at se i min pc  jeg har jeg en program som  hedder HP Recovery Manager  men det dur ikke til Fujitsu-Siemens Amilo Pa2548
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2013 - 19:24 #17
Det er vel blot til og lave installationer ud fra dens recovery partition

Vil godt vide om Clonezilla er noget du vil prøve eller ej for ellers fjerner jeg overvågning fra tråden.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2013 - 19:33 #18
hvorfor e skal jeg ta http://clonezilla.org/downloads.php
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2013 - 19:43 #19
#18

Det er gratis
Det er uafhængigt (køre ikke i windows)
Det kloner dit system fra 1 harddisk til en anden (de skal blot være identiske da hardwaren skal være identisk og især harddiskene der klones fra og til)
Jeg har erfaring med programmet
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2013 - 19:51 #20
hej Blueeyez  jeg google lige clonezilla.org og så kom der et link med denne her video i Backup e Recovery do SO no Windows Server 2008 www.youtube.com/watch?v=_YaseQCq77U  dur den ??  jeg har windows backup ;) på min server :)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2013 - 20:14 #21
Fjerner overvågning fra tråden
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2013 - 21:34 #22
hvorfor
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2013 - 15:12 #23
så dur det via Norton Ghost backup