Avatar billede blz Nybegynder
05. marts 2013 - 15:19 Der er 3 kommentarer

motherboard Ga-g41m-combo (rev. 2,0) realtek HD audio ingen lyd

Goddag

jeg har lige købt et gigabyte G41M-Combo motherboard for at få liv i en ældre maskine
der er en intel q6600 core2 quard processor 2,4Ghz
4gb ddr3 ram
en Ocz SSD
og et Gforce 8800gt

intet specielt med de virker fint

ny windows 7 pro installation

problemet er lydkortet på motherboarded - der ikke kan aktivere lydkortet når der tilsluttes et kabel i jack-stikket

windows egen driver virkede ikke
derefter prøvede jeg med den på cd'en
hentede den nyeste fra gigabytes hjemmeside samt de andre drivere
derefter den nyeste fra realteks hjemmeside (r2,70)

og været flere hjemmesider igennem med guides men mest henvender sige til vista

link til album med billeder
https://plus.google.com/photos/103399748932489425373/albums/5851862407922700977?authkey=CNjKo9_hhubxOQ

håber der er nogen her der kan hjælpe

mvh Jacob
Avatar billede blz Nybegynder
05. marts 2013 - 15:22 #1
under hele forløbet har der været tilsluttet et headset til lydudgang((grøn)

der er ikke noget frontpanel tilsluttet
Avatar billede Venzo Nybegynder
05. marts 2013 - 15:39 #2
Prøv det her:
Start > Kontrol Panel > Lyd > Se om du har det rigtige på Default eller hvad den hedder på dansk. Ellers sæt stikende i bag i computeren istedet for foran? Og prøv at ordne default derinde igen.
Avatar billede blz Nybegynder
06. marts 2013 - 03:26 #3
der er intet frontpanel - eneste jeg kan er at deaktivere stikkontrollen på frontpanel connettoren på bundkortet så det ser ud som om den er tilsluttet

dog kan jeg ikke det samme for bagpanellet...

planen nu er at prøve med en engelsk windows 7 pro 32bit måske 64bit

og nok det sidste håb er vel en XP