Avatar billede hugopedersen Nybegynder
04. marts 2013 - 14:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

En anden måde til anvendelse af SUBST

Jeg har et drev på min computer som jeg tildeler ved hjælp af SUBST kommandoen.
Alt det virker fint, men når man så ser drevet i filhåndtering, så vises den med den label som det drev der indeholder mappen har.
Eks:
Mappen: D:\Dropbox
Kommando: SUBST H: D:\Dropbox
Mit D: drev har label  Data_D
Drev H: får nu også label Data_D

Jeg vil gerne have at mit H: drev kunne få en anden label så det kunne være lidt mere sigende og knap så forvirrende.

Kan det mon lade sig gøre på nogen måde? Skal der evt. anvendes et eller andet utility program så er det også fint med mig.
Avatar billede m_claus Nybegynder
04. marts 2013 - 14:40 #1
det kan man godt, men det er noget skidt at begynde på;

Registy, denne sti (H i dit tilfælde) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons\H\DefaultLabel\

(DefaultValue) = lidt mere sigende

ellers kig på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/SUBST
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. april 2013 - 06:45 #2
Ja det er vist 'noget rod' men det kan åbenbart ikke laves anderledes