Avatar billede quyen68 Nybegynder
27. februar 2013 - 13:01 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

fakturere fra Ordre i stedet for fra Debitor

Hej. Er der nogen, som kan hjælpe mig. Jeg får at vide, at det er muligt og oprette faktura fra Ordre i stedet for Debitor.

På den måde kan man arbejde med flere ordre før man får det faktureret. Hvor i mod, hvis man opretter ordre i Debitor, kan man kun arbejde på 1 ordre ad gangen.

Desværre kan jeg ikke se, hvordan jeg gør for fra og oprettte en ordre med en kunde til og skulle lave linierne.

mvh Quyen
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
27. februar 2013 - 13:07 #1
Du skal have kode til ordremodulet, så kan du gøre det.
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
27. februar 2013 - 13:21 #2
Hvis du kigger i generelt/tilpasning/adgangskontrol/koder  - så kan du se om du har kode til ordre - der skal være et hak i ordre.
Avatar billede quyen68 Nybegynder
28. februar 2013 - 10:31 #3
jeg har en hak i ordre, så jeg har muligheden for det. Men hvordan får man så oprettet en ny ordre?

hvis nogen af jer kan hjælpe med og guide mig med og finde en allerede udstedt faktura i "ordre" i stedet for i "debitor". For så kan jeg bruge den gamle faktura for, at kreditere i stedet for og lave en helt ny. Det ville være et stort hjælp.

mvh Quyen
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
28. februar 2013 - 11:21 #4
Ordre/Kartotek/OrdreArkiv/

Her kan du stille dig i nummeret og trykke F4 - hvorefter du kan skrive kundenummer og finde fakturaen. Hvis kunden har flere fakturaer kan du bruge F7/F8 til at scrolle mellem dem.
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
28. februar 2013 - 11:24 #5
Du kan dog også vælge at stille dig på kunden og trykke Journal, finde fakturaen og kopiere den - og samtidig vende fortegnet - det er nok nemmere.
Avatar billede quyen68 Nybegynder
01. marts 2013 - 11:00 #6
1000 tak for det Hartvig. Det var et stort hjælp :O)
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
01. marts 2013 - 11:09 #7
No props - det var hyggeligt :o)