Avatar billede kjarcarsten Nybegynder
26. februar 2013 - 22:35 Der er 9 kommentarer

"auto resize" billede - afhængig af skærmstørrelse

Hej,

Jeg har lavet en formular med masser af information.

Blev designet på 24" skærm - ser ok ud.

Nu skal formular også bruges på bærbar - kan man lave en slags "auto resize" af formular, så den automatisk tilpasses (indskrænkes) afhængig af skærmstørrelse? Dvs man kan altid se det fulde skærmbillede (formular) uanset skærmens størrelse!
Hvis ja, hvordan?
Avatar billede larsgrau Forsker
26. februar 2013 - 23:15 #1
Er ret sikker på det korte svar er nej
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. februar 2013 - 00:09 #2
Det kommer an på hvad formularen er lavet i...
Avatar billede kjarcarsten Nybegynder
27. februar 2013 - 00:27 #3
@snowmandk: formular er lavet i ganske almindeligt formular design (ingen kode)... Var det dét du mente?
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. februar 2013 - 01:34 #4
ehm... mere hvilket system har du brugt til at designe i?
Avatar billede kjarcarsten Nybegynder
27. februar 2013 - 08:44 #5
@snowmandk - kan du komme med eksempler på hvilke systemer da kunne være? Bare så jeg bedre forstår dit spørgsmål!

Jeg anvender MS access 2010 - og Windows 7.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. februar 2013 - 12:07 #6
Ah jamen du har svaret ved at skrive at det er Access :)
Det var bare det jeg skulle bruge.
Access er desværre et ret stift system, så der er man nødt til at designe ud fra den laveste opløsning man forventer det skal bruges på. Det kan ikke auto-resize (medmindre der er sket noget i nyere versioner jeg ikke kender til).
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
13. april 2013 - 02:28 #7
Access er desværre et ret stift system, så der er man nødt til at designe ud fra den laveste opløsning man forventer det skal bruges på. Det kan ikke auto-resize (medmindre der er sket noget i nyere versioner jeg ikke kender til).
Med andre ord. Du kan IKKE autoresize.
Avatar billede kjarcarsten Nybegynder
15. april 2013 - 20:44 #8
tak for svar :-)
Avatar billede fanoe Nybegynder
28. april 2013 - 04:32 #9
Det kan så rent faktisk Godt lade sig gøre..

omend det så kun er delvist sandt..

selve formularen kan man sagtens få til at variere i størrelse, og hvis formularen indeholder en underformular, kan man også "variere" størrelsen på underformularen..

programmerer et salgssystem i Access, og har lavet en funktion i varekartoteket, hvor den mærker opløsningen på pc'en, for så at sætte underformularens højde til det der passer til skærmen..

Problemet opstår dog idet access ikke resizer - den varierer bare størrelsen - DVS hvis formularen passer til 24" i fuld højde og bredde, så vil du ikke kunne få fuld "formular" på din bærbare (eller ville skulle scrolle), og det er vel ikke det du er ude efter.

så summasumarum... Det kan måske godt lade sig gøre, men hvis du har en form der passer i bredde og højde på en 24", så tror jeg desværre de andre har ret..

Men vend tilbage med info om hvad det helt præcist drejer sig om, så må vi se om det kan lade sig gøre.