Avatar billede henrikgr Nybegynder
21. februar 2013 - 15:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installere program specifikt til en brugerkonto i Win7

Hej Eksperter

JEg har en installation af Win7 hvor jeg kører med 2 forskellige brugerkonti. Jeg bruger de to til vidt forskellige ting og langt de fleste af mine installerede programmer vil jeg gerne kunne installere under kun en af de to konti. Hvordan gør jeg det? Når jeg er logget ind som en af brugerne og installerer et program dukker det også op under den anden bruger. Kan man ikke ændre dette så programmerne kun installeres under den bruger man er logget ind som når man installerer?

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2013 - 15:31 #1
du skal se 3 steder på pc
C:\Users\[brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu
som du så har to af, og
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\Start Menu

du skal have slået visning af skjulte filer og mapper, samt visning af systemfiler til i stifinder for at kommer derind.

Du kan flytte programgenveje fra 'all users' til en af dine brugerkonti - og så kan den anden bruger ikke se dem (efter genstart).

Under installation af programmer tilbyder nogle muligheden for at vælge mellem alle brugere eller kun den aktuelle - og så skal man lige huske at vælge det rigtige der.
Avatar billede henrikgr Nybegynder
21. februar 2013 - 15:37 #2
Tak for det, kan man så gøre noget hvis programmet under installation IKKE spørger til hvilken bruger det skal installeres under?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2013 - 15:41 #3
så vil den installere på 'all users' og du skal så manuelt flytte genvejen som beskrevet ovenfor.
Avatar billede henrikgr Nybegynder
03. marts 2013 - 11:29 #4
Det virkede, kan du ikke lige lave et svar så jeg kan give point.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2013 - 11:33 #5
ok