Avatar billede aks1 Nybegynder
21. februar 2013 - 13:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Outlook kalender - gentagelser

Hejsa.

Jeg står overfor en opgave, som jeg ikke helt selv ved hvordan jeg kringler - så jeg må ty til hjælp hos Jer :)

Min problemstilling er den, at jeg i min kalender skal have sat en gentagelse ind, som skal reminde mig om noget.
Gentagelsen skal forekomme efter 1 uge, 2 uger, 26 uger og 52 uger.

Der må findes en måde hvorpå jeg bliver fri for at tælle uger ned, og oprette gentagelser enkeltvis - findes der ikke en "skabelon" som selv udregner datoen for 26 uger senere og så fremdeles?
Eller findes der et eksternt program(MEGET simpelt) der kan hvad jeg søger?

Rigtig god dag derude!

Mvh. Anton
Avatar billede supertekst Ekspert
21. februar 2013 - 13:58 #1
Det kan løses via VBA..
Avatar billede aks1 Nybegynder
21. februar 2013 - 14:11 #2
Fedt at der findes en løsning - har du evt. et link hvorpå jeg kan blive klogere på hvad og hvordan VBA fungerer?
Avatar billede supertekst Ekspert
21. februar 2013 - 14:14 #3
Har du prøvet at programmere i VBA?
Avatar billede supertekst Ekspert
21. februar 2013 - 14:18 #4
Lidt inspiration: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/dd469461(v=office.12).aspx
Avatar billede aks1 Nybegynder
21. februar 2013 - 14:21 #5
Oh sh.. - nej, langt fra!
Jeg håbede at du refererede til en funktion i Outlook :(
Avatar billede supertekst Ekspert
21. februar 2013 - 14:37 #6
Er det en betingelse, at det er direkte i Outlook - der er jo også andre muligheder via Office-pakken. F.eks. kunne dato og beskrivende tekst blive sat ind i et regneark pr. begivenhed med de beskrevne gentagelsesforløb.

Et klik på en knap - så er det i Outlook. De kunne så også hurtigt anulleres, hvis det skulle være ønskeligt.

Dette er muligt med VBA, hvor man så via referencer kan "anvende" andre applikationer  i pakken..
Avatar billede aks1 Nybegynder
21. februar 2013 - 15:06 #7
Jeg sidder med Officepakken igennem en virtuel maskine(Citrix?) - håber det er sådan nogenlunde forklaret, er ikke helt en haj til hvordan det hele er sat op.

Men så vidt jeg har forstået er mulighederne lidt få, ift. at få programmer til at snakke sammen med Officepakken :)
Avatar billede supertekst Ekspert
21. februar 2013 - 15:16 #8
Som nævnt i #6 så kan en Excel fil og Outlook godt "snakke sammen". VBA koden kunne skrives i Excel - man sætter så en reference til Outlook - så koden kan agere i Outlook-omgivelserne.

Dette kunne også være til et Word dokument, En Powerpoint præsentation eller en Access DB m.v.

Altså det er programmer indenfor "familien".

Men det kunne jo komme an på en prøve.
Avatar billede wjens Guru
21. februar 2013 - 16:11 #9
Har ikke prøvet med aftaler, men Outlook kan importere fra en komma/semikolon-separaret fil (.csv), som du kan generere med standard Excel uden programmering. Med et par datoformler skulle du kunne lave dine aftaler i Excel, gemme som .csv og importere i Outlook.

Outlook > File > Import/export > ..
Avatar billede aks1 Nybegynder
08. april 2013 - 12:52 #10
Jeg er desværre ikke kommet frem til en nem og overskuelig løsning, som var efterspurgt - derfor lukket :)