Avatar billede dompap Novice
20. februar 2013 - 14:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af pdf filer

Hej alle.

Er der nogen der har erfaring med programmer (gratis/købeprg) der kan konvertere pdf filer til word og/eller excel filer.

Jeg har prøvet forskellige - både online og offline - og ingen synes at fungere specielt godt. Enten "konverteres" tekstdelen til et billedformat liggende i word eller også konverteres dokumentet kun delvist.

Har p.t. installeret Nitro pdf (free) der kan "grabbe" teksten, men det bliver alligevel noget klodshans, fordi tabelopstillinger ikke adskilles med tab, semikolon, mellemrum eller lignende.

Forslag modtages gerne.

/Dompap
Avatar billede cabria Nybegynder
20. februar 2013 - 14:12 #1
Jeg købte en Adobe Reader pro til næsten samme formål.
den koster dog en del.

http://www.adobe.com/products/acrobatpro.html
Avatar billede dompap Novice
20. februar 2013 - 15:18 #2
Vi har her på kontoret en (købe)version af Adobe standard X, og her virker konverteringen heller ikke - det ville undre mig, at Adobe Reader Pro så skulle virke, men det kan da godt være.
Avatar billede dompap Novice
20. februar 2013 - 15:20 #3
http://www.adobe.com/products/acrobat/product-comparison.html

Forskellen synes umiddelbart i at pro kan håndtere større mængder pdf-filer ad gangen ?! men jeg kan ikke se, at selve konverteringsdelen skulle være forskellig fra standard-udgaven.
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2013 - 16:01 #4
Fejlfri konvertering af PDF til Word eller et andet tekstformat afhænger også tit af, hvoran PDF'en er lavet.

Har du kigget her:

https://www.acrobat.com/exportpdf/en/home.html
Avatar billede dompap Novice
20. februar 2013 - 17:14 #5
->milter.

jeg prøver lige, og så vender jeg tilbage imorgen eller mandag - foreløbig tak for link.
/Dompap
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2013 - 19:10 #6
Velbekom. Jeg venter :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. februar 2013 - 20:03 #7
Min umiddelbare erfaring efter adskillige forsøg er, at det bedste resultat er en OCR scanning.
Det tager selvfølgelig noget tid, før OCR programmet har lært alle tegn at kende (alt afhængigt af program), men i den sidste ende får man et rimeligt resultat.
/ptj_11
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2013 - 20:24 #8
#7.

Jeg har selv prøvet OCR-programmer mange gange og opgivet det.

Du taler selv om "et rimeligt resultat". Hvad det dækker over, kan jeg selvfølgelig ikke vide, men min erfaring er, at den slags programmer må give op, når PDF-dokumentet ikke bare er en simpel tekst uden komplicerede formateringer.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. februar 2013 - 21:22 #9
Indrømmet, men der er dog trods alt forskel, alt efter hvilket program, der anvendes, og hvor præcis man er under programmets indlæring.
Men ofte giver det et resultat, som kræver et minimum af redigering efterfølgende. Og det er nok trods alt bedre, end at skulle taste hele dokumentet ind på ny.
Men det er jo nok et temperaments spørgsmål.
/ptj_11
Avatar billede dompap Novice
23. februar 2013 - 11:58 #10
Milter. Du fortjener minsandten pointene. Lægger du et svar? Løsningsmodel blev Adobes eget online konverteringsprogram. Ganske vist er en del beløb konverteret forkert, men al tekst fungerer,  og de fleste fejlkonverterede beløb kan håndteres ved at flytte /sætte kommaerne anderledes. Og så til kun 150 kr. for 12 måneders abonnement. PS konverteringsværktøjet kan både bruges til Word og Excel men for mit vedkommende er det kun Excel der skulle bruges. 1000 tak Milter. Dompap.
Avatar billede milter Ekspert
23. februar 2013 - 12:08 #11
Velbekom :-)