Avatar billede Mejoe09 Nybegynder
18. februar 2013 - 17:15 Der er 3 kommentarer

KODE TIL LEVEL ONE

Hej,-Jeg har en Level One WBR-3408 router. Jeg vil rigtig gerne have kode på mit internet da alle andre ellers kan bruge det.

Nogen der kan forklare mig hvordan jeg gør?
Jeg har en mac computer.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
18. februar 2013 - 17:38 #1
1) Du skal logge på routerens interface (opsætnings-side). Det kan du gøre ved - på den/en computer der er forbundet til routeren via et netværkskabel eller trådløst - åbne en browser og indtaste følgende i adresselinjen: 192.168.0.1 .

2) Du bliver formentlig bedt om at indtaste et brugernavn og password. Hvis disse ikke er ændret, så hedder de som standard:

Standard username: admin

Standard password: password

3) Når du er logget på, kan du vælge "Wireless" i menuen til venstre.

4) Her kan du så konfigurere dit trådløse netværk ved at indtaste et (nyt) navn til dit netværk i feltet "SSID (Service Set Identifier)", og dernæst klikke på "Configure" under punktet "Wireless Security" og skrive indtaste en netværksnøgle (kode) til dit trådløse netværk i feltet "PSK". Klik på Save og Save i den forrige side også.

Nu skulle dit netværk gerne være sikret. Så skal du blot finde det nye netværk på listen over trådløse netværk på din Mac og indtaste den nøgle/kode du havde indtastet i feltet "PSK"
Avatar billede Mejoe09 Nybegynder
18. februar 2013 - 17:41 #2
Hej,-
Når jeg indsætter -->192.168.0.1 sker der ingen ting. den står bare og "arbejder", der kommer intet op på siden ??
Avatar billede conz Juniormester
18. februar 2013 - 23:23 #3
Prøv at dykke ned i System Præferencer også Netværk (Sørg for ikke at komme til at ændre noget). Herunder et sted burde du kunne finde et felt der hedder "Gateway" - det er denne adresse du skal ind på (altså i stedet for 192.168.0.1).