18. februar 2013 - 16:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP !

HEJ,

Jeg er lidt (meget ?) outdatet på dette felt så jeg har brug for nogen svar på nogen spørgsmål:

Vi har 6 PC'er koblet på WWW. (3 af dem er mine - 1 til min  kone og 2 til vores "afkom").  Jeg kunne godt tænke mig at mine 3 PC'er kunne kobles i et internt net (altså et net i nettet // intranet), således at jeg kunne installere en Win 2003 Server på den ene og have en Apache Server (AP-srv) på den. Dels for at lære om AP-srv'ren (kører en hel del PHP -)  og dels fordi jeg med min kraftige brug af det nuværende net belaster den interne linie for meget. (Jeg har hardwaren - altså maskiner og switche's).

1: Kan APACHE-serveren (AP-srv) kobles som PASS_THRU' (så jeg kan komme på WWW efter behov), stadig have Wind-2003 server fordele, kommunikere internt på intranettet (uden at det kommer på "Extern-nettet"), og lade samme AP-srv være gateway (altså kun lade dem jeg godkender "slippe" igennem) ?

2: det var også tanken at lade samme 2003-srv. virke som PRINTER-server for HELE NETTET (altså konen og "afkommet"). Vi har en relativ dyr farve-laser-sprinter som jeg godt kunne tænke mig være fælles (efter pres fra familien ! (suk)).

Kristian
18. februar 2013 - 16:26 #1
Genial overskrift!!!

Hvor mange mon er nødt til at klikke på linket for at finde ud af, at det ikke er ens spidskompetence?

.... og hvor mange af dem, der sidder med svaret, undlader at klikke?
18. februar 2013 - 16:42 #2
Enig med #1 !!!
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
18. februar 2013 - 16:55 #3
ja den overskrift viser jo hvad man skal vide... enig med #1
18. februar 2013 - 17:40 #4
OKAY, den er taget til efterretning..

Men som en lille sidebemærkning - den fik da jer til at reagere - ikke ?
18. februar 2013 - 17:50 #5
.... og hvad fik du ud af det?
18. februar 2013 - 18:35 #6
OK,

Nu lægger jeg ironien og sarkasmen til side. !

Jeg indrømmer at overskriften var/er uheldig. Det var meningen at den skulle være mere uddybende. Jeg skrev overskriften først, som et tidligt / start indlæg og ville uddybe den senere, men blev distraheret af en ydre event, så jeg glemte det. Og da jeg kom tilbage og skrev videre havde jeg glemt alt om overskrifter.

Men jeg har læst skriften på væggen. Jeg lukker indlægget, genopretter med ny OVERSKRIFT - denne gang mere uddybende.

Kristian