Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2013 - 08:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

T568A eller T568B

Jeg skal have trukket et netværkskabel fra min router på kontoret og ind i stuen. Jeg har trækrør derind via loftet.

Jeg har købt et prætermineret netværkskabel som jeg regner med at klippe det ene stik af og så trække igennem røret (Der er ikke plads i røret til stikket).

Inde i stuen regner jeg med at sætte en keystonekonnektor i og så forbinde med en switch der skal fordele til TV, Apple TV mm.

Spørgsmålet er så om det er vigtigt at kablet jeg trækker ind i stuen er ens i begge ender (T568A eller T568B) eller om jeg bare skal vælge og min switch så automatisk finder ud af hvad der kommer igennem?

Hvis de skal være ens hvordan finder man så ud af hvilken standard der er valgt til netkablet?
Avatar billede lclemens Nybegynder
18. februar 2013 - 10:42 #1
Rækkefølgen kan du finde ved at se på rj45-stikket. Du skulle gerne kunne se farverne på de enkelte ledere.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2013 - 07:52 #2
lukket