Avatar billede brido Nybegynder
17. februar 2013 - 17:50 Der er 19 kommentarer

windows update

Er der nogle der kan hjølpe mig med dette!! får denne melding når jeg køre windows update....
[Feilnummer: 0x80244019]
  Det oppstod et problem på webområdet, og siden kan ikke vises. Alternativene som er oppgitt under, kan bidra til å løse problemet.

Jeg har en hp pavilion w5000 med windows xp home edition version 2002, køre service pakke 2 og har ingen antivirus eller lign. der kan forsage problemer!! har prøvet en masse forskellige løsninger ( fundet på net ) og intet virker..... hjælp!
seneste jeg har prøvet er at køre Dial-a-fix, Malwarebytes Anti-Malware og  HiJackThis.
HiJackThis logfile :

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:54:04, on 17-02-2013
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programfiler\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programfiler\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe
C:\Programfiler\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
C:\Programfiler\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programfiler\Fellesfiler\Java\Java Update\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\WINDOWS\ALCXMNTR.EXE
C:\Programfiler\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programfiler\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\HP_Eier.FIRMANAV-6EC7C9\Mine dokumenter\Ny mappe\HiJackThis.exe
C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programfiler\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programfiler\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD08] c:\Programfiler\HP\Digital Imaging\{33D6CC28-9F75-4d1b-A11D-98895B3A3729}\hphupd08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LSBWatcher] c:\hp\drivers\hplsbwatcher\lsburnwatcher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programfiler\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETTVERKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programfiler\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O9 - Extra button: Tilkoblingshjelp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Tilkoblingshjelp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O20 - AppInit_DLLs: c:\progra~1\browse~1\sprote~1.dll
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programfiler\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Programfiler\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Programfiler\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe

--
End of file - 5377 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2013 - 18:21 #1
Jeg kan ikke se noget galt i loggen direkte.
Nu har du jo prøvet Dial a fix, som jeg ellers ville have vist dig.
Men prøv denne i stedet:
http://www.majorgeeks.com/Tweaking.com_-_Repair_Windows_Updates_d7262.html

PS formodentlig er din manglende brug af antivirus kun i forbindelse med fejlsøgning? Vil ikke anbefale at køre uden disse.
17. februar 2013 - 18:56 #2
Avatar billede brido Nybegynder
17. februar 2013 - 20:03 #3
tak, prøver nu at installere (Netværksinstallationspakke til Windows XP Service Pack 3 til it-teknikere og udviklere) sidst jeg prøvede ville min pc kun starte i fejlsikret tilstand!!
Avatar billede brido Nybegynder
17. februar 2013 - 20:05 #4
hvad mener du med (Husk M$ ServicePack3 til XP) hvad er dette??
Avatar billede brido Nybegynder
17. februar 2013 - 20:07 #5
da jeg kørte dial a fix, kunne den ikke registrere hvilken explore jeg kørte... har det noget at sige ?
Avatar billede milter Ekspert
17. februar 2013 - 20:52 #6
#4.

Det, karise mener, er, at du ikke kan opdatere en XP, som kører SP2. Du skal hente og installere SP3, før det kan lade sig gøre.

"Support for Windows XP with Service Pack 2 (SP2) will end on July 13, 2010. If you are running Windows XP SP2 after support ends, you will not receive security updates for Windows. To keep your Windows XP computer up-to-date download Service Pack 3 through Windows update now."

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=17235
Avatar billede brido Nybegynder
17. februar 2013 - 21:57 #7
Ja tak :-) Det har jeg forstået, prøver så at installere (Netværksinstallationspakke til Windows XP Service Pack 3 til it-teknikere og udviklere) fra windows download center, men vil ikke.Fint hvis i kunne lægge et link til en ps3 til xp home edition, tak for hjælpen.
Avatar billede brido Nybegynder
17. februar 2013 - 22:14 #8
Vil ikke installere da sproget på maskinen er Norsk, selv når jeg henter den "norske"....
Avatar billede milter Ekspert
18. februar 2013 - 11:21 #9
#8.

Du skriver i dit indledende spørgsmål:

"Jeg har en hp pavilion w5000 med windows xp home edition version 2002, køre service pakke 2 og har ingen antivirus eller lign".

Vil det sige, du har kørt den uden "antivirus eller lign." i et stykke tid med netforbindelse? Hvis ja, så vil jeg anbefale en total geninstallation fra bunden. Da SP3 dukkede op, havde mange store problemer med den, hvis den ikke blev installeret på en "ren" maskine.

Er computeren "født" med en norsk XP?
Avatar billede milter Ekspert
18. februar 2013 - 11:29 #10
Og hvorfor bruger du "Netværksinstallationspakke til Windows XP Service Pack 3 til it-teknikere og udviklere"? i dit forsøg på at opdatere?
Avatar billede brido Nybegynder
18. februar 2013 - 13:33 #11
jeg har kørt divr. antivirus programmer, malware samt oprydnings programmer....alt er ok!! pc er født med en norsk windows xp. den eneste sp3 opdatering jeg kan finde hos microsoft er Netværksinstallationspakke til Windows XP Service Pack 3 til it-teknikere og udviklere".... hvordan laver jeg en total geninstallation uden cd?? jeg har genoprettet flere gange uden hæld! jeg har svært ved at finde en anti virus der passer til pc`en da jeg ikke får den opdateret, ydelsen bliver dårlig og den bruger 100% cpu.... alt er mega langsomt!!
Avatar billede milter Ekspert
18. februar 2013 - 14:19 #12
#11.

Du skriver: "jeg har svært ved at finde en anti virus der passer til pc`en da jeg ikke får den opdateret, ydelsen bliver dårlig og den bruger 100% cpu.... alt er mega langsomt!!"

Du beskriver med de ord en inficeret computer. Hvis du ikke konstant har den beskyttet af diverse programmer, kan det ikke undre.

Hvis du ikke har en installations-CD, burde der ligge en genoprettelsespartition på den. Hvis der ikke er det, må du ud og finde en norsk XP af samme version som den oprindelige og derefter installere og opdatere fra bunden med den.

http://h10010.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=bph07145&lc=en&cc=us&dlc=en&product=460335
18. februar 2013 - 14:51 #13
Oversat:
"Jeg har smidt alle sikkerhedsseler, Airback, ... samt bruger tynde lette dæk ... for at min bil ikke skal veje for meget ... så kan den køre hurtigere..."   ;-)
Avatar billede brido Nybegynder
18. februar 2013 - 16:04 #14
som beskrevet tidligere.... har kørt Destructive Recovery... flere gange, efterfuldt af antivirus installation. pc´en køre men ikke windows update, får ikke installeret opdateringer ect...
samt sp3!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2013 - 16:08 #15
Har du prøvet det der er i linket #1?
Avatar billede milter Ekspert
18. februar 2013 - 20:48 #16
Før SP3 kunne man, så vidt jeg husker, køre "manuelle" opdateringer af XP uden at "Starttype" på "Automatiske opdateringer" var sat til "Automatisk" i Services.msc.

Prøv at se, om "Starttype" på  "Automatiske opdateringer" er sat til "Automatisk":

http://marksxp.mvps.org/WindowsXP/wuauto.php

Tjenesten "Automatiske opdateringer" kan være blevet deaktiveret af en virus.

Og husk, XP kan på meget kort tid blive inficeret af en virus (sommetider under 1 minut), hvis computeren er koblet til internettet under installationen.

Efter installation af XP (stadig uden internet) installeres drivere til bundkortet fra producentens hjemmeside (i dit tilfælde HP). Dem har du downloadet til en USB-stick i forvejen. Derefter installeres antivirus og firewall (hvis du ikke vil bruge Windows' egen firewall).

Efter et check af, at alt virker via "Enhedshåndtering", installeres øvrige opdateringer til Windows.
Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 15:23 #17
hej igen :-)
så fandt jeg løsningen, skulle bare have den seneste windows update agent !!!
tak for jeres hælp.
Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 15:24 #18
hvad er alt dette med point???
29. marts 2013 - 16:36 #19