Avatar billede skolevej321 Forsker
17. februar 2013 - 15:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Backup af mine pc.

Jeg leder efter en måde at lave en backup af min pc på.
Det jeg vil have er en løsning der bere kører i baggrunden og som jeg ike skal tænke på i det daglige.Noget med en ekstern harddisk duer ikke.
Data pc. asusp5p43td/usb3, windows 7 home.
Jeg har 2 ens harddiske i maskinen. Kan jeg umiddelbart lave en spejling v.h.a. mit nuværende hardware/software eller skal der noget andet til.
Jeg skal til hver en tid kunne gå ind på mediet og se at backuppen kører som den skal!
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2013 - 16:26 #1
Avatar billede skolevej321 Forsker
17. februar 2013 - 17:27 #2
Løsningen skal ikke koste noget løbende og skal ikke være en roll royse men en gedin model landrover
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2013 - 18:55 #3
Så skal du bruge en gratis løsning som måske er lidt mere besværgerlig at bruge.
Måske denne: http://www.paragon-software.com/home/br-free/download.html
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2013 - 19:02 #4
True Image 2013 koster ikke noget løbende. Jeg har den selv.
Roll Royse? Programmet kan købes i dollars, 50$ = 280 kr.
Men jeg kan ikke se meningen med spejling og løbende backup. Det sidste skulle netop lægges på den anden harddisk.
Avatar billede skolevej321 Forsker
18. februar 2013 - 22:14 #5
Hvorfor ville det ikke være en glimrende løsning at kopierer/spejle mit c drev ned på et andet drev b, så man i tilfælde af nedbrud kan skifte c-drev ud med et nyt og så sætte b drevet på c-drevets sted og det nye kan så bruges til kopien derefter.
Paragon softwaren kan ikke bruges - da tingene skal kører automatisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2013 - 09:25 #6
Du gør det jo ikke helt på den måde med Acronis, men på under en halv time er du tilbage uden at skulle flytte rundt på diske.
Hvorfor har du behov for at hele dit c drev skal tages backup af hele tiden?
Acronis kan indstilles til at tage backup af mails og filer hvad dag hvis det ønskes.
Avatar billede skolevej321 Forsker
18. marts 2013 - 20:40 #7
Der er ingen af svarerne der kan bruges!