Avatar billede kimley Nybegynder
17. februar 2013 - 11:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Service pack 1 til vista

Jeg har formateret min pc og har nu problemer med at få service pack 1 ned til vista ultimate 64 bit.
Win update kommer igen og igen med der er en opdatering med den. Jeg accepterer og så går der 2 sek og den siger den er opdaterert. men det er den ikke.
Den kommer med den opdatering hele dagen.
Har prøvet manuelt at hente men der melder den fejl.
Hvad gør jeg?
Har før formateret og hentet opdateringer uden problemer.
Avatar billede KHHP Juniormester
17. februar 2013 - 12:03 #1
Du er nød til at fortælle os hvilken fejl den giver, hvis vi skal have en ærlig chance for at hjælpe dig.
Avatar billede kimley Nybegynder
17. februar 2013 - 12:56 #2
Windows vista service pack 1 kan ikke installeres på computeren
og noget med det er den forkerte version jeg skal hente 64 bit.. den kan jeg ikke finde på dansk. den jeg hentede til 64 bit var på engelsk og ikke kompatibel med mit styresystem.
Sjovt nok har den jeg hentede samme nummer som den win update vil hente og siger efter 2 sek. er installeret... så et eller andet er da fuldstændigt galt.
Avatar billede kimley Nybegynder
17. februar 2013 - 12:57 #3
Altså den hvor den siger jeg skal hente en 64 bit
17. februar 2013 - 13:15 #5
Download 'pakken' / filen og gem et sted du kan finde igen bagefter ...

HøjreMusseTast - "Kør som Administrator" på filen ...
Avatar billede kimley Nybegynder
18. februar 2013 - 09:40 #6
Hej Karise

Nu har jeg prøvet dit første link og gjort som beskrevet.
Den kommer med følgende fejlmeddelelse:

Windows Vista service pack 1 kan ikke installeres på computeren fordi du bruger den forkerte installationsprogramversion til arkitekturen, brug 64-bit installations programmet.
18. februar 2013 - 10:54 #7
Avatar billede kimley Nybegynder
22. februar 2013 - 08:28 #8
Jeg kan godt prøve den igen.. har prøvet den tidligere..
Vender tilbage med resultat
Avatar billede kimley Nybegynder
22. februar 2013 - 09:41 #9
Den har hentet 4 opdateringer og deriblandt servicepack 1 kan jeg se. den står til at være installeret i dag. Men win update bliver ved med at komme med at den har en opdatering og det er service pack 1... Den er da helt gal.
Skal jeg til at formattere igen og starte forfra?
Avatar billede kimley Nybegynder
22. februar 2013 - 19:49 #10
Den har ikke hentet service pack 1 og når jeg vil prøve manuelt kører den 5 sek max og siger den er installeret...
Jeg formatterer forfra... der må være en update der blokker eller et eller andet.
Avatar billede kimley Nybegynder
23. februar 2013 - 09:33 #11
Efter en formattering laver den sq det samme med service pack 1 til Vista ultimate bit 64.
Nogle forslag til hvorfor den gør det??
Avatar billede kimley Nybegynder
24. februar 2013 - 17:47 #12
Denne gang registrerer den at den henter service pack 1.
Har indtil nu hentet den 20 gange.
Det er måske et spørgsmål om at hente den nok gange??? Har aldrig været udsat for dette før. Overvejer at få nyt styresystem
Avatar billede kimley Nybegynder
24. februar 2013 - 19:24 #13
Glemte at prøve dit link af efter formattering karise, og jeg kan oplyse at service pack 1 nu er hentet :-)

takker for hjælp og smider lige point til dig.
Avatar billede kimley Nybegynder
24. februar 2013 - 19:25 #14
Du skal dog lige smide et svar
25. februar 2013 - 09:21 #15
Ping...
Avatar billede kimley Nybegynder
25. februar 2013 - 12:51 #16
Takker for hjælpen, endelig kører alt som det skal igen :-)