Avatar billede MHHJ Nybegynder
17. februar 2013 - 09:51 Der er 6 kommentarer

forside til programmer

Hejsa

Jeg vil lige høre om man kan lave en forside til sin pc. Som den altid starter op på, nærmest som når man bruger skærme til fast installerede programmer forskellige steder.

Mvh michael
17. februar 2013 - 10:01 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Mener du "Skrivebordet" i M$ Windows ?
Avatar billede MHHJ Nybegynder
17. februar 2013 - 10:14 #2
Tak skal du ha :-)

Ja så den ikke starter op på skrivebordet men der kommer en side hvor jeg så kan lave link til de sider der skal åbnes,

Jeg regner med at køre det på en maskine med xp
17. februar 2013 - 11:15 #3
Øhhh - ikke helt forstået ?

Er det sket 'pludseligt' ?
Avatar billede MHHJ Nybegynder
17. februar 2013 - 11:37 #4
:-) nej ikke nogen fejl, men vil ha lavet en startside som pc starter op på i stedet for skrivebordet, hvor jeg selv sætter link ind til de programmer der skal starte, for at gøre pc mere brugervenlig til de få ting den skal bruges til, fik jeg forklaret bedre denne gang :-)

Jeg har en ældre pc som skal stå standbaj til forskellige registreringer af forskellige bruger,derfor lettere med en mere brugervenlig startside en skrivebordet.
Avatar billede opt Nybegynder
17. februar 2013 - 13:32 #5
Du kan rette i Windows Registry:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"Userinit"="C:\\Windows\\system32\\userinit.exe,"

Ret "C:\\Windows\\system32\\userinit.exe," til sti og navn på det program du vil starte i stedet for skrivebordet.

Obs. Hvis du ikke er inde i brug af Windows Registry, bør du nok alliere dig med en, der har en stor viden på dette område.

:-)
Avatar billede MHHJ Nybegynder
17. februar 2013 - 13:53 #6
Tak opt

Det er til at finde ud af, ledte mere efter hvad program kan man bruge til at lave det i, bruger jeg acces eller exel i fuldskærm vil jeg så ikke få problemer når jeg linker til andre projekter i samme format, så vil det også åbne i fuldskærm.