Avatar billede kenz_aps Nybegynder
16. februar 2013 - 00:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med DVD-drev

Jeg havde tidligere på aften i sinde at installere BF3 via den originale cd, da et download fra origin vil tage en krig, da jeg har 4gb/s. Så let skulle det ikke gå.

Når mit drev læser dvd'en, så fremstår den ikke i et format, der er læsbart med setup. Sagt på en anden måde, så kommer der ikke nogen installer. Jeg kan derimod godt åbne cd'en og se filer, og herfra tænkte jeg, at jeg kunne aktivere exe.filen derfra. Det måtte jeg heller ikke. Den giver udtryk for at mangle en masse dll.filer. Det er som om, at den vil have mig til at udpakke cd'ens indhold, mens jeg bare vil installere bf3, som jeg plejer og efter den simple instruks på indsæt, setup, install. Hvad er der galt?

OBS:

Bruger et IHAS124 dvd-drev
Bruger windows 7, 64 bit.

- Har prøvet: at fjerne drevet fra enhedshåndtering og installere igen.
- opdatere til nyeste driver.
- åbne pakken manuelt og installere.

Hvad hulen er der galt?

Her er et billede til hjælp:http://imageshack.us/photo/my-images/195/bf3rw.png/

Venligst
Rasmus Hansen
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
16. februar 2013 - 00:38 #1
Der er tale om dette drev: http://www.proshop.dk/DVD-Blu-ray-drev/Lite-On-iHAS124-2387441.html

Så vidt jeg kan se, så er det også kompatibelt med spil-cd'er, som typisk laves som cd-DVD
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. februar 2013 - 08:02 #2
Avatar billede vejmand Juniormester
16. februar 2013 - 08:35 #3
Det er som om, at den vil have mig til at udpakke cd'ens indhold

Som jeg ser det, er det en zippet mappe. Hvis du pakker den ud, virker det så ikke?
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
16. februar 2013 - 09:39 #4
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=0&tid=716825

Hold nu op, hvor har jeg dummet mig. Jeg har, uden at lægge mærke til det, kommet til at bytte rundt på cd1 og cd2. Så tror da søren, at den læser den som en fil, der skal udpakkes.

I skal stadig have tak for jeres tid! Den første af jer, der poster, modtager pointene.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. februar 2013 - 09:44 #5
Jeg springer over.  :-)
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
16. februar 2013 - 09:47 #6
Som jeg ser det, så hvis jeg havde fulgt dit råd og pakket ud, ville jeg opdage at der manglede en række filer, og derpå opdage det alligevel, når jeg brugte den anden cd alligevel. Det var kun et spørgsmål om kort tid, før dit svar var lige så brugbart. Så post du bare et "svar", og tak for din tid :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. februar 2013 - 09:52 #7
Jeg samler ikke Og iøvrigt er ZIP filer på originale Spil CD/DVD selvudpakkende!
Avatar billede vejmand Juniormester
16. februar 2013 - 10:02 #8
Oki, godt du fik det til at funke.  :-)