Avatar billede Fiskegnu2 Nybegynder
15. februar 2013 - 21:57 Der er 9 kommentarer

Kan vores chef overvåge vores SMSer ???

Vi havde en diskussion på arbejdet i dag, om hvor vidt vores chef kan følge med i vores SMSer på vores firma mobil, som vi også må bruge privat. Vi har TDC
Avatar billede conz Juniormester
15. februar 2013 - 22:00 #1
Ikke hvad i skriver, men på regningen står de numre i skriver med.
Avatar billede lclemens Nybegynder
15. februar 2013 - 22:04 #2
Hvis der f.eks. er installeret en snuse-app, så kan han godt.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2013 - 22:11 #3
Ved ikke om det er muligt, men hvis alle SMS'er bliver snuppet i et filter ved TDC så ja(Dog kun teori).. ellers kan man installere overvågningssoftware..

Men man kan sige det er jo os en arbejds mobil..
Avatar billede Fiskegnu2 Nybegynder
15. februar 2013 - 22:12 #4
Ja ...jeg ved godt at han kan installere en APP , men det har han ikke haft mulighed for. Men vi har et erhvervs abonnement der kan en masse sjove ting, tænkte på om han også kunne se vores SMSer, læste om en sag hvor nogle kranførere var blevet fyret for nogle smser som de havde skrevet på deres firma mobiler ...

http://politiken.dk/debat/profiler/engelbreth/ECE1866862/gaelder-grundloven-eller-maa-chefen-laese-private-smser/
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2013 - 22:21 #5
#4 Hmm det er jo svært for nogen af og sige om der er eller ej, men i kan vel spørge jeres chef om i bliver overvåget og få det skriftligt hvor han skriver nej (Kræver dog en advokat).. men ellers må i tage hans ord for gode eller tro på at han ikke holder øje.. Men hvis jeg ikke tager helt fejl så tror jeg nu os at der bliver holdt øje med private sms'er her på jorden.. Den digitale verden kan overvåges så hvorfor ikke udnytte sådan en mulighed.. (Følgende er dog blot teoretisk og der foreligger inden dokumentation bag om det kan lade sig gøre eller ej samt om det sker eller ej)..
Avatar billede lclemens Nybegynder
15. februar 2013 - 22:26 #6
http://jyllands-posten.dk/aarhus/article5197089.ece

"Aarhus Havn fandt frem til beskederne, da den ene af medarbejderne skulle udskifte sin telefon."
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2013 - 22:51 #7
Aarhus Havn fandt frem til beskederne, da den ene af medarbejderne skulle udskifte sin telefon.

Ledelsen læste sms'erne, fordi de havde mistanke om, at kranførerne brugte deres arbejdstelefoner til at mobbe deres kollegaer.

På grund af indholdet i beskederne valgte Aarhus Havn at fyre en sikkerhedsrepræsentant og to kranmedarbejdere.

Bjarne Overmark undrer sig over, at Aarhus Havn ikke har gjort noget konkret for at hjælpe de medarbejdere, som ledelsen påstår er blevet mobbet.

"28 kranførere har skrevet under på, at de ikke er blevet mobbet. Der er slet ikke sket noget konkret for at kontakte og hjælpe medarbejdere, der er blevet mobbet, så det virker, som om det bare er et påskud fra ledelsen af," siger Bjarne Overmark.
Avatar billede chalde Seniormester
16. februar 2013 - 10:30 #8
Nej, chefen kan ikke følge med, medmindre der er installeret 3. parts værktøjer til det eller får fingre i telefonen.

Logningsbekendtgørelsen dikterer at der skal lagres afsenderident, modtagerident, tidspunkt for afsendelse og modtagelse samt placering  Ikke indhold af SMS.
Udbyderne er ikke forpligtet til og vil kun have en økonomisk udgift ved at lagre indholdet. Et hurtigt estimat for hvad det ville koste udbyderne at lagre denne information, udover det lovmæssige, ville blive sådan ca. en hel del mere end hvad de ville tjene på det.

[sølvpapirshat]Men nu er SMS jo klartekst, så i princippet kan alle teleudbydere uden problemer gøre det og følge med i alle slibrige detaljer og lege Sliver[/sølvpapirshat]

Hmm det er jo svært for nogen af og sige om der er eller ej, men i kan vel spørge jeres chef om i bliver overvåget og få det skriftligt hvor han skriver nej (Kræver dog en advokat)
Hvorfor mener du det kræver en advokat?
Avatar billede finb Ekspert
16. februar 2013 - 11:09 #9
Skriv kun ting, som chefen må se.