Avatar billede rmk24 Nybegynder
15. februar 2013 - 14:24 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

vil disse dele kunne arbejde sammen og virke godt

vil til at have bærbar men småt med pengene lige nu så har fundet disse dele som jeg overvejer. ved godt jeg ikke kan spille med onboard grafikkortet men kan jeg godt bruge den til jeg får rådtil grafikkortet? ellers nogen andre ideer til dele eller sådan..

bundkort -> ASRock Z77 Pro4-M
cpu -> i5-3570k
ram -> Kingston HyperX Predator 2 x 4 GB (8gb)
kabinet -> In-Win Mana 136
Strømforsyning -> OCZ ModXStream Pro

og når pengene er der så dette grafikkort

grafikkort -> XFX Radeon HD 7850 2gb (dual blæser)
Avatar billede rmk24 Nybegynder
15. februar 2013 - 14:29 #1
muligvis nogen lidt billigere ram. men stadig mindst 8gb

hvad synes i om systemet
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. februar 2013 - 16:09 #2
Jeg bryder mig ikke om bundkortmærket.
Avatar billede Kochens51 Praktikant
15. februar 2013 - 16:27 #3
Når du alligevel er ude og bruge penge så køb et bedre bundkort, eks. Asus. Jeg synes som NielsErikK, Asrock er ikke godt nok.
Avatar billede rmk24 Nybegynder
15. februar 2013 - 18:17 #4
den har ellers gode anmeldelser og den er dejlig billig for er meget på et budget.

hvad for et kort i nogenlunde samme prisklasse vil i foreslå
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. februar 2013 - 13:30 #5
Du må op i pris for at få noget jeg vil anbefale.
Et ASUS P8 med Z77 chipsæt ligger i den billige ende af "fornuftige" kort, MSI har også muligheder...
http://www.edbpriser.dk/bundkort/asus-p8z77-v-lx2-id-6963828.aspx
http://www.edbpriser.dk/bundkort/msi-z77a-g45-id-6725474.aspx

Jeg kunne ikke drømme om at samle en pc med ASRock (ahh måske hvis til en uven he he), så om nødvendigt heller skære RAM ned til 1x4 GB (Der kan du langt nemmere opgradere senere).

Det rigtige ville være at give os dit budget og lade os se hvad vi kan komme op med.

Din senere investering vil jeg anbefale dig at overveje GTX 660, evt hurtigere hvis du kan få råd.
Ellers ville jeg flytte penge fra CPU til GFX.
(GFX er typisk mere afgørende for spil end CPU)
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. februar 2013 - 13:43 #6
PS.
I det link skal du være obs på der testes SINGLE GPU, dvs kort som GTX 690 (det er reelt hurtigere end GTX 680) vil yde højere end tabellen angiver.
Avatar billede rmk24 Nybegynder
18. februar 2013 - 13:57 #7
kigger lige mere på asus kortet. jamen lige nu nok omkring 3500. jeg har en ssd og lager harddisk til at putte i.

lige nu er gpu ikke så vigtigt men vil da tænke over det når det kommer dertil.

og kommer ikke til at kører med mere end et grafikkort
Avatar billede rmk24 Nybegynder
18. februar 2013 - 14:22 #8
kan det asus kort være i det kabinet? uden der kommer til at mangle lidt plads
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. februar 2013 - 15:38 #9
Jeg har ikke googlet dit kabinet, link evt til det.

Kan kortet ikke være i dit kabinet, så ville jeg nok vælge et større kabinet for at undgå varme problemer den dag du smider et hurtigere GFX i.
Avatar billede rmk24 Nybegynder
18. februar 2013 - 16:19 #10
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. februar 2013 - 17:09 #11
Bundkortet kan godt være der.

Hvor meget plads der er til GFX er svært at sige, da de ikke rutter med info og bla harddisk-bay kan sidde i vejen.
Mulighed for kabinetblæsere er også stærkt begrænset.
Du får hvad du betaler for... Et discount kabinet som er billigt.
Avatar billede rmk24 Nybegynder
18. februar 2013 - 17:11 #12
ja ved det godt.. skal bare heller ikke være en der er alt for stor. havde haf x før. og alt for stor hvis jeg skal ud til andre og game
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. februar 2013 - 17:23 #13
Glem det med fan, jeg fandt flere info på
http://www.hardwarelook.com/reviews/in-win-mana-136-case-review_111_1.html
SletMig..http://www.hardwarelook.com/reviews/in-win-mana-136-case-review_111_1.html

Maximum GPU Length 390mm
Det kan du sammenligne med det gfx du måtte påtænke at købe.

Af et ukendt mærke lyder det ok.
Avatar billede rmk24 Nybegynder
18. februar 2013 - 17:24 #14
hvad mener du med det med glem det med fan?

okay lyder godt :)
Avatar billede rmk24 Nybegynder
18. februar 2013 - 18:03 #15
vælger nok dette bundkort i stedet for. kun ca 50 kr dyrere

ASUS P8Z77-V LX2
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. februar 2013 - 18:38 #16
Med "glem det med fan" mente jeg at muligheden for ekstra kabinetsblæsere er i orden når alle info kom på bordet.
(jeg trak derfor min kritik tilbage).

Det bundkort ville jeg meget heller ha siddende.
Asus er kendt for gode kort.
(MSI med flere er også kendt for at kunne lave kvalitet)
Avatar billede rmk24 Nybegynder
18. februar 2013 - 18:43 #17
er også selv glad for asus såå :)

takker for tiden. nu venter jeg på min asus bærbar er solgt og så skal jeg til at samle en ny computer. send gerne svar
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 00:21 #18
Held og lykke med salget af den gamle pc.
Avatar billede rmk24 Nybegynder
19. februar 2013 - 07:42 #19
takker