Avatar billede Lars8960 Mester
15. februar 2013 - 10:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HDD fra Synology til PC

Jeg har taget en WD 2.0 TB Harddisk ud af min NAS, den den blev meldt "degraded". Der er ikke noget jeg på HD jeg har behov for at gemme. En ny HD er nu sat i NAS der atter fungerer fint. Den 2 år gamle HD vil jeg gerne installere i min PC. Men hvordan får jeg den til at fungere? Jeg vil gerne have en trin-for-trin forklaring. Min PC kører på Win 7 Professionel.
Jeg har været inde på min PC's diskhåndtering. Her kunne jeg se at der var tilsluttet en ny HD (via et USB 2.0 to SATA/IDE kabel.
Diskhåndtering meldte: Du skal initialisere en disk før Logical Disk Manager kan opnå adgang til den".
Jeg valgte den pågældende disk og valgte partition type MBR og trykkede OK. Svar: (Virtuel diskstyring) "Enheden er ikke klar".
Nu er gode råd dyre. Hvad gør jeg?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
15. februar 2013 - 10:26 #1
Du kunne jo overveje om der var en grund til at din synology ikke længere kunne bruge disken .. måske fordi der er noget galt med den ..
Avatar billede Lars8960 Mester
15. februar 2013 - 10:32 #2
Ja, det er jeg klar over. Men en bekendt har sagt, at HD sandsynligvis godt kan anvendes i en anden sammenhæng. Og det er det jeg gerne vil prøve af.
Avatar billede chalde Seniormester
15. februar 2013 - 11:21 #3
Start med at teste disken med WD's værktøj:
http://support.wdc.com/product/download.asp?lang=en
Avatar billede Lars8960 Mester
15. februar 2013 - 16:52 #4
Tak chalde.
Jeg har installeret WinDlg_124 og efterfølgende kørt programmet.
På Hd kunne jeg teste i quick og extended status. Jeg prøvede begge, og det tog kun et sekund :(
Begge steder var resultatet SMART status: not available. Test results: Pass.
Det lyder måske ikke rigtigt. Mon ikke det kan være fordi Win ikke kan læse på min HD da den har været anvendt i en Synology?
Avatar billede chalde Seniormester
15. februar 2013 - 16:56 #5
#4 Nej, der testes på et overliggende niveau. Filsystem m.m. har ikke relevans for testen (som udgangspunkt).
Men testen burde gerne tage længere tid (hvis der ikke kun testes for SMART).
Avatar billede Lars8960 Mester
15. februar 2013 - 17:10 #6
#5 Jeg har udført testen igen. Men selve testen tog ingen tid. Kun et sekund eller to. Resultaltet er det samme som angivet under #4
Avatar billede sejler22 Nybegynder
25. februar 2013 - 15:07 #7
Hej
Jeg har det samme problem. Jeg har taget HDD ud for at tilslutte den direkte til pc, så jeg slap for at overfører via wifi, men den bliver ikke genkendt (optræder på drevlisten) når jeg sætter den i en USB HDD station. Og denne HDD fejler intet :-)
25. februar 2013 - 16:23 #8
Ref #7: Det er fordi FILFORMATET / FORMATERINGSFORMATET som standard ikke kan læses af et M$ system (Windows...)
Avatar billede Lars8960 Mester
25. februar 2013 - 16:30 #9
Desværre har jeg ikke fået et svar på hvad jeg kan gøre. Derfor sender jeg min HDD til leverandør. Der er stadig garanti på den.

Med hensyn til dit problem ved jeg, at din HDD ikke kan anvendes umiddelbart på en PC. Der skal vist en anden formatering til på din HDD. Men prøv at søge igen på eksperten. Der findes anvisning på, hvorledes man klarer sagen. Men du vil (vist nok) miste hvad du evt har på din HDD.
Avatar billede Lars8960 Mester
01. marts 2013 - 12:11 #10
Da jeg ikke har modtaget et brugbart svar lukker jeg hermed mit spørgsmål. Tak for interessen.