Avatar billede NsD87 Praktikant
14. februar 2013 - 17:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kasse apparat Casio SE-300 fejl: E50/E53

Hej Folkens derude.
Står her med mit kasseapparat og har fået lidt problemer.
Når jeg skal oprette flere checks/tabels/borde så får jeg en fejl, dvs jeg ikke engang kan oprette et. Der sker flg.:
Nøglen sættes på Reg, 1, new chk/tbl/bord kommer den med fejlen E050, som betyder alt bordpladshukommelse opbrugt.
Fejlfinderen siger, afslut og luk bord, når man så prøver det, siger kommer fejlen E053.
Jeg kan hverken oprette nyt bord, eller komme ind på et gammelt.

Det skal lige siges der er 2000 varegrupper I hukommelsen og kun brugt ca. 50.

Kan man komme til at låse en form for menu? I dette tilfælde "bord-menu"

Nogen som har haft lign problemer på deres kasse apparater?
Nogen som har forstand på det?
Bare en som kan hjælpe.?

Mvh. Nilas Danielsen - Restaurant Lærkereden
Avatar billede finb Ekspert
15. februar 2013 - 10:44 #1
Har du evt selv begrænset varegrupper til 50 stk ? se manualen/nettet.
Avatar billede NsD87 Praktikant
15. februar 2013 - 18:13 #2
Nej ikke lige umiddelbart, der var stadig 19xx pladser tilbage når man udskriver listen. - Og varegrupperne og "new tabel" er ikke på samme "numpad". Varegrupperne har tasterne 1-79 mens et andet numpad har 0, 00-9, hvor bordene indtastes.
Men fandt en løsning, en kedelig og langsommelig løsning:
Genstartede hele apparatet, dvs skulle indtaste samtlige enheder og varegrupper igen, men nu ser det ud til at virke. Så det spændene om det osse gør det Tirsdag når vi åbner :)