Avatar billede cutehobbes Nybegynder
13. februar 2013 - 10:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd efter boot

Hej,

en af mine venner har en Dell Inspiron 1520 med Vista, hvor der ikke længere er lyd når hun er i Windows.
Har kørt en Dell Diagnostics og her virker lyden.

Har hentet nyeste driver til lyd. Scannet med Malwarebytes. Genstartet Windows Audio Service. Har prøvet scanningen fra Intel (http://www.intel.com/p/en_US/support/detect) men den fejler.

Jeg får pc'en på fredag hvor jeg gerne vil kigge lidt på den, men foruden en re-installation er jeg lidt lost på hvad jeg kan gøre.

Håber nogen her har lidt input og forhåbentlig en løsning ;-)

Kan tilføje at Windows 8 upgrade assistant også fejler, så jeg er bange for Vista er "ødelagt".

Håber at høre fra jer
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2013 - 11:19 #1
Prøv at installer Realtek software til lydkortet. Klik på Download > High Definition Audio Codecs (Software) > sæt flueben i > I accept to the above > klik på Next. Vælg 32 bits eller 64 bits. Vælg HK1 eller en af de andre download muligheder.

http://www.realtek.com.tw/default.aspx
Avatar billede DellLytter Nybegynder
13. februar 2013 - 11:39 #2
Hej

Prøv at kig i denne fejlsøgnings-guide: http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?c=dk&cs=dkdhs1&docid=266424_da&doclang=da&l=da&s=dhs&dgc=SM&cid=248070&lid=4448218

Der er hjælp og løsninger til de mest almindelige problemer med lyden i Windows.

Hvis du ikke finder hjælp i guiden, er du velkommen til at sende mig servicetag i en privat besked, så ser jeg gerne nærmere på sagen.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
13. februar 2013 - 12:03 #3
@DellLytter - tak :) Den glemte jeg at nævne.. vi har prøvet det. Vi prøvede at downloade den, men den starter slet ikke når man dobbeltklikker. Den online version går slet ikke i gang :(

Jeg kan give dig et servicetag på fredag.

Tak for input
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
13. februar 2013 - 12:04 #4
@peterolsen123 - takker, det prøver jeg når jeg den bærbare i hænderne :)
Avatar billede HBechJ Nybegynder
13. februar 2013 - 12:13 #5
Chek der er valgt en afspillings enhed der er valgt.

Højer klik på lys ikon ved uret -> Vælge afspillingsenhed -> se der er grøn flugeben ved en virkelig enhed i computeren.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
13. februar 2013 - 12:49 #6
Der er grønt flueben, og der er ikke nogen rød cirkel over højtaler ikonet i process linien. :)
Avatar billede DellLytter Nybegynder
20. februar 2013 - 09:28 #7
Har fået din besked, og har vendt sagen med vores tekniske support. Udover de råd der allerede er givet, er det eneste de kan komme på, at lave en re-install af maskinen.

Du kan få hjælp til dette her: http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?c=dk&cs=dkdhs1&docid=DSN_347576&isLegacy=true&l=da&s=dhs

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. maj 2013 - 11:25 #8
Maskinen bliver reinstalleret ved lejlighed. Tak for indsatsen. Ved ik lige hvem der skal have point :-) men tænker det er DellLytter.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
15. maj 2013 - 11:33 #9
Hermed lægger jeg svar, og så er det op til dig selv, om hvem du vil tildele point :)

Forslag: Lav en komplet re-installation, da det umiddelbart er rent software relateret.

Hav en skøn dag

//Karina
#IWork4Dell