Avatar billede cutehobbes Nybegynder
13. februar 2013 - 10:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd efter boot

Hej,

en af mine venner har en Dell Inspiron 1520 med Vista, hvor der ikke længere er lyd når hun er i Windows.
Har kørt en Dell Diagnostics og her virker lyden.

Har hentet nyeste driver til lyd. Scannet med Malwarebytes. Genstartet Windows Audio Service. Har prøvet scanningen fra Intel (http://www.intel.com/p/en_US/support/detect) men den fejler.

Jeg får pc'en på fredag hvor jeg gerne vil kigge lidt på den, men foruden en re-installation er jeg lidt lost på hvad jeg kan gøre.

Håber nogen her har lidt input og forhåbentlig en løsning ;-)

Kan tilføje at Windows 8 upgrade assistant også fejler, så jeg er bange for Vista er "ødelagt".

Håber at høre fra jer
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2013 - 11:19 #1
Prøv at installer Realtek software til lydkortet. Klik på Download > High Definition Audio Codecs (Software) > sæt flueben i > I accept to the above > klik på Next. Vælg 32 bits eller 64 bits. Vælg HK1 eller en af de andre download muligheder.

http://www.realtek.com.tw/default.aspx
Avatar billede DellLytter Nybegynder
13. februar 2013 - 11:39 #2
Hej

Prøv at kig i denne fejlsøgnings-guide: http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?c=dk&cs=dkdhs1&docid=266424_da&doclang=da&l=da&s=dhs&dgc=SM&cid=248070&lid=4448218

Der er hjælp og løsninger til de mest almindelige problemer med lyden i Windows.

Hvis du ikke finder hjælp i guiden, er du velkommen til at sende mig servicetag i en privat besked, så ser jeg gerne nærmere på sagen.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
13. februar 2013 - 12:03 #3
@DellLytter - tak :) Den glemte jeg at nævne.. vi har prøvet det. Vi prøvede at downloade den, men den starter slet ikke når man dobbeltklikker. Den online version går slet ikke i gang :(

Jeg kan give dig et servicetag på fredag.

Tak for input
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
13. februar 2013 - 12:04 #4
@peterolsen123 - takker, det prøver jeg når jeg den bærbare i hænderne :)
Avatar billede HBechJ Nybegynder
13. februar 2013 - 12:13 #5
Chek der er valgt en afspillings enhed der er valgt.

Højer klik på lys ikon ved uret -> Vælge afspillingsenhed -> se der er grøn flugeben ved en virkelig enhed i computeren.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
13. februar 2013 - 12:49 #6
Der er grønt flueben, og der er ikke nogen rød cirkel over højtaler ikonet i process linien. :)
Avatar billede DellLytter Nybegynder
20. februar 2013 - 09:28 #7
Har fået din besked, og har vendt sagen med vores tekniske support. Udover de råd der allerede er givet, er det eneste de kan komme på, at lave en re-install af maskinen.

Du kan få hjælp til dette her: http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?c=dk&cs=dkdhs1&docid=DSN_347576&isLegacy=true&l=da&s=dhs

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. maj 2013 - 11:25 #8
Maskinen bliver reinstalleret ved lejlighed. Tak for indsatsen. Ved ik lige hvem der skal have point :-) men tænker det er DellLytter.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
15. maj 2013 - 11:33 #9
Hermed lægger jeg svar, og så er det op til dig selv, om hvem du vil tildele point :)

Forslag: Lav en komplet re-installation, da det umiddelbart er rent software relateret.

Hav en skøn dag

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester