Avatar billede Skifter24 Praktikant
12. februar 2013 - 12:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bliver jeg hacket ?!?

Hej. Når jeg åbner min bærbar og går ind i netværk. Så kan jeg se en mobil enhed som jeg ikke genkender.
Jeg får navnet på enheden, hvad det er for en enhed. Og mac adressen på enheden (ikke Ip-adressen).

Jeg kan se at det er en HTC one.
Betyder det så at ejeren af denne enhed har adgang til min bærbar, eller hvorfor kan jeg se ham ?

Kan jeg gøre noget for at blokerer ham ??
Avatar billede cyberspace Nybegynder
12. februar 2013 - 12:40 #1
måske er det bare en nabo som har en mobil hvor wifi er slået til og når så du checker dit netværk dukker den op. det kunne være at han har sat den til at udsende/broadcaste det wifi navn han har givet mobilen og derfor er den synlig

du kan også prøve om du kan højreklikke på enhede og se om der skulle være nogen muligheder for at vælge disconnect eller lignende
12. februar 2013 - 13:12 #2
... Hvis du SELV MANUELT har giver FULD ADGANG til ALT på din bærbar, så er der TEORETISK mulighed for det.

Hvis du selv giver FULD ADGANG så får du diverse advarsler af systemet undervejs ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 14:01 #3
ændr dit trådløse net så det har skjult navn (SSID), så kan kun du logge på, og huske password og WPA2 PSK kryptering, så forsvinder den dersens..
Avatar billede Skifter24 Praktikant
12. februar 2013 - 14:27 #4
hvor skjuler jeg netværket henne ??
Avatar billede Skifter24 Praktikant
12. februar 2013 - 14:48 #5
Tak.. Har fundet det :)
Jeg fandt også ud af at jeg har mac filter på min router. Så hvis han dukker op igen, kan jeg indtaste hans mac adresse og nægte ham adgang ??
Avatar billede lclemens Nybegynder
12. februar 2013 - 15:25 #6
Sædvanligvis vender man den om, således man tillader dem, der er velkomne - i stedet for at nægte adgang til alle de andre. Der er potentielt mange uvelkomne derude :)

Når det er sagt, så er det kun kryptering + et stærkt password, som kan holde en egentlig hacker ude. mac-filtrering og ssid hjælper ingenting - kun mod at forbipasserende logger på tilfældigt.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
12. februar 2013 - 16:36 #7
Det er en "D-link DIR 855" Jeg har.. Og den kan en del. Så ville lige være sikker på at jeg ikke havde en åben port et sted.
Men jeg har en wpa2-personal kode. med en 21 cifre lang kode. bestående af små/store bogstaver samt tal. Så medmindre jeg som sagt har en åben forbindelse, så er han god til at hacke.

OG DOG...
For når jeg går ind og kigger på aktivitet på min router, kan jeg kun se de mac adresser som jeg genkender. Hans har ikke været aktiv.
Og nogle gange kan jeg se en anden router på min pc.
Så kan det være min pc der registrerer andre enheder og ikke enhederne der logger sig på min pc ?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2013 - 10:19 #8
Og nogle gange kan jeg se en anden router på min pc.
Så kan det være min pc der registrerer andre enheder og ikke enhederne der logger sig på min pc

Det er almindeligt at computer register alt trådløst netværk i nærheden. Her et billed af hvad min computer registrere.

http://imageshack.us/photo/my-images/15/image003prn.png/
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2013 - 10:20 #9
Det behøver ikke, at betyde er man er hacket.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2013 - 10:45 #10
Rettelse :
Det behøver ikke, at betyde at man er hacket.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
13. februar 2013 - 15:19 #11
Det er ikke sådan jeg ser enheden og routeren. Jeg går ind i stifinder og via netværk ude i venstre side kan jeg se enhederne..