Avatar billede Erik_H Nybegynder
11. februar 2013 - 07:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med umlaut-, accent-tegn m.fl. og Firefox

Hej

Firefox laver 2 fejl, som efterhånden irriterer mig voldsomt:

1) Selv om jeg lukker Firefox ned, som man skal, så er der 2 linjer/ programsæt i joblisten i Windows 7, når jeg genstarter computeren. Når jeg så prøver at åbne Firefox, sker der ingenting. Kun hvis jeg klikker på et link i en mail, åbnes Firefox, fordi programmet er sat op som standard-browswer.

Ellers giver forsøg på at åbne Firefox bare en 3. linje med programsættet i joblisten - eller et 4. - hvis jeg prøver yderligere en gang !!

Når det så endelig lykkes at åbne Firefox, så er der 4-5 sekunders forsinkelse på taste-tryk. Firefox starter med Google.dk som startbillede, og hvis jeg indtaster en søge-tekst, så må jeg vente de nævnte 4-5 sekunder, før det indtastede bliver synligt i Google.

2)Hvis jeg vil arbejde i Word, så bliver accent-tegn, umlaut-tegn m.fl. forkerte - hvis jeg fx vil skrive idé - så bliver det til "id´´e" - eller "dør" på tysk bliver til "T¨¨ur".

Fejlen opstår ikke i Explorer eller Notepad. Kun i Microsoft Office-produkter. Programmerne er selvfølgelig købt og betalt - ikke kopier.

Jeg har prøvet at slette Firefox og geninstallere - og versionen er 18.0.1 uden at det har løst problemerne.

Jeg tror ikke, at jeg har virus - har Norton installeret og lader den jævnligt lave en fuld scanning. Er så her på hjemmesiden blevet gjort opmærksom på, at det ikke er nogen garanti. :-(

Hastigheden på tastaturet er IKKE ændret i indstillinger og er derfor ikke årsagen.

Håber nogen har et godt forslag til en løsning....
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 14:27 #1
fuld scan med www.malwarebytes.com
herefter cleaning med http://www.piriform.com/ccleaner

du har noget snavs i systemet..

evt. scanning med www.avg.com
Avatar billede Erik_H Nybegynder
17. februar 2013 - 20:26 #2
Hej Sidwave

Jeg er overrasket over, at dit forslag løste mit problem :-o

Troede at Norton var en "sikker" løsning, hvilket ikke viste sig at være tilfældet.

Jeg har fulgt dit råd og ladet nogle dage gå for at være helt sikker - men din løsning virkede :-))

Tak for hjælpen