Avatar billede kimlarsen Praktikant
09. februar 2013 - 21:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Se begge harddiske på DS212j

Hej

Jeg har netop sat yderligere en harddisk i min DS212j, og den er også fint nok kommet ind, men jeg kan eks. i filestation kun se disk 1. Ikke disk 2.

Kan under status på skrivebordet, skifte til disk 2 - men kan Filestation viser stadigvæk kun disk 1.

Hvor går jeg galt ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. februar 2013 - 22:19 #1
Du skal lige fortælle under hvilket styresystem?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. februar 2013 - 22:22 #2
kan du se den her?
hvis win7-8 ??
http://imageshack.us/f/688/eksempelphd.jpg/
Avatar billede kimlarsen Praktikant
09. februar 2013 - 22:51 #3
Styresystem PC = Win 7 Ultimate

På Nas : DSM 4,1 - 2668

Hvis jeg følger din meget informative tegning, så kan jeg kun se de drev som er internt i min bærbar. Ikke drevene fra netværksdisken !

Når jeg åbner for min diskstation via en webbrowser, kan jeg åbne et program der ( Filestation ) som nærmest er en intern stifinder. Der burde jeg kunne se begge drev, men kan kun se drev 1.

Jeg ville jo mene at begge drev burde kunne ses samtidigt i Filestation !
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 03:15 #4
prøv at importere disken fra disk manager i windows.
start/my computer, højreklik, manage, diskmanager
Avatar billede kimlarsen Praktikant
11. februar 2013 - 18:39 #5
Hi Sidwave

Din løsning dur vel kun for internt placerede harddiske i computeren. Nu er denne harddisk placeret i en NAS og selve styringen af NAS´en forgår via et browser vindue.

Reelt set kunne jeg ligeså godt forsøge at sætte den op via min mobiltelefon.

Dermed sagt, at jeg formoder at det handler om en opsætning som skal forgå internt på NAS´en

Men tak for forslaget
Avatar billede kimlarsen Praktikant
27. februar 2013 - 08:57 #6
Fandt desværre ikke løsningen. Men hvis Pokot smider et svar, så deler jeg points mellem dig og Sidwave som tak for at prøve at hjælpe !