Avatar billede moabou88 Mester
08. februar 2013 - 20:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

svær rensing af bærbar

står med en meget besværlig bærbar...

det er en kammerats bærbar som vi vil forsøge at få til at virke..

den er utrolig langsom. den bruger gwerne 15-20 min bare på at starte op..
her mener jeg altså efter den er tændt,  efter 15 min kan jeg nogle gange bruge musen lidt, men så går den hurtigt i stå igen..

den har ingen cd drev, så kan ikke  formatere den med en windows cd....

har kørt ccleaner to gange og slettet ca 20 programmmer på den,

har så forsøgt at scanne den med avast, men udedn held, den går i stå efter en halv times tid...

det er meget besværligt at åbne nogle programmer..

den går hele tiden i stå

er  der nogle foreslag til hvad jeg kan gære????
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. februar 2013 - 21:12 #1
Da du har Ccleaner så gå i værktøjs kassen og slå alt fra i fanen opstart.bagefter kan du køre denne pakke med defraggler.
http://www.eksperten.dk/guide/1504
kør også denne
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. februar 2013 - 21:18 #2
Avatar billede magandai Nybegynder
08. februar 2013 - 23:47 #3
Det kan være der er mange start-up programmer.

Tryk på start, skriv msconfig, og afkryds unødvendige start up programmer, det kan måske hjælpe... Hvis der er virus på, kan du måske stoppe den via. den metode... Har virket for mig et par gange :)
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2013 - 00:29 #4
Når der er så alvorlige problemer så download Hirens boot-CD og kør programmet "Killdisk" fra en USB stick, så er alt overskrevet, hvorefter du, ligeledes fra en USB kan geninstallere styresystemet. http://www.hirensbootcd.org/download/
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2013 - 08:50 #5
Hvor meget plads er der på c drevet?
Er der ikke meget ram at gøre godt med og disken er fuld, så bliver det en kedelig en at arbejde med.
Med hensyn til scanning for snavs, havde det måske været bedre hvis disken sad i andet system, som ikke var belastet af forskellige årsager.
Da der ikke er cd drev i, har i så windows installation på en usb pind?
09. februar 2013 - 09:30 #6
... eller fysisk STØV og 'nuller' i blæser systemet ? Så skruer den ned for ydelsen og til sidste slukker ...
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2013 - 14:29 #7
den har ingen cd drev, så kan ikke  formatere den med en windows cd....

Så ligger der vel en recovery på hardisken, hvilke PC - mærke, model.
Avatar billede moabou88 Mester
10. februar 2013 - 23:27 #8
det er en asus, nej har forsøgt at lave en systemgendannelse, men sådan en funktion har denne asus åbenbart ikke..

den er købt i 2012..
Avatar billede moabou88 Mester
10. februar 2013 - 23:27 #9
det prøver jeg lige imorgen
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 11:50 #10
men sådan en funktion har denne asus åbenbart ikke..

Ofte skal systemgendannelse aktiveres på en ASUS, under opstart prøv at trykke F9 for at lave Recovery.
Avatar billede moabou88 Mester
11. februar 2013 - 21:29 #11
har gjort alt det der er blevet skrevet intet hjalp...

men lige nu er jeg ved at gøre som peterolsen123 skrev...

trykkede på f9 under opstart og derefter f8....

så nu arbejder den. den arbejder langsom men nu må jeg se hvad der sker når den er færdig..

skriver så snart den er færdig med at arbejde
Avatar billede moabou88 Mester
11. februar 2013 - 22:56 #12
sådan mester..

det lykkedes, den arbejde godt nok lidt over en time, men det lykkedes

1000000 tak...
smid et svar så der kan deles point ud
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 11:31 #13
svar