Avatar billede kusken Nybegynder
08. februar 2013 - 08:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændre cellefarve ved specifik tekst

Hej.

Jeg ønsker at ændre cellefarven til rød når der står "Lost" i en celle og grøn når der står "Won".

Er det muligt, at lave direkte i en formel uden at den peger på en celle, hvor teksten står?
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2013 - 08:55 #1
Betinget formatering?

Forstår ikke rigtig: Er det muligt, at lave direkte i en formel uden at den peger på en celle, hvor teksten står?
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2013 - 09:00 #2
Hvis det f.eks. er A1 du vil have rød, hvis der sår "Lost" og grøn hvis der står "Won"

Marker A1
Betingetformatering
Formlen er =A1 ="Lost"
Vølg rød baggrund

Marker A1
Betingetformatering
Formlen er =A1 ="Won"
Vølg grøn baggrund

Hvis det skal uddybes, skal du lige fortælle hvilken version af Excel du bruger.....
Avatar billede serverin Praktikant
08. februar 2013 - 09:09 #3
Hvad hedder det på engelsk?
evt i Excel 2010 :P
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2013 - 09:22 #4
Har desværre ikke en engelsk udgave, men det er noget med: conditional formatting
Avatar billede kusken Nybegynder
08. februar 2013 - 12:37 #5
Det var lige præcis det jeg søgte. Jeg manglede vist bare et et mellemrum i min formel.

Men smid et svar, så får du point.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2013 - 13:06 #6
Kommer her.  :-)
Avatar billede kusken Nybegynder
08. februar 2013 - 13:35 #7
Der kommer lige et ekstra spørgsmål.

Jeg i celle A1 har jeg følgende tre valgmuligheder:

Won
Lost
Draw

I celle A2 har jeg indtastet en værdi i procent, som kan være fra 1-99 (når den er manuelt indtastet).

Er det muligt, at lave en if-funktion, som ændrer værdien i A2 til 100%, hvis der står "Won" i A1, 0% hvis der står "lost" og ingen ændringer hvis der står noget andet end won eller lost?
Avatar billede serverin Praktikant
08. februar 2013 - 13:42 #8
skal man bare højre klikke på feltet eller er det i et sted i ribbon baren eller hvordan kommer man ind i det?
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2013 - 13:54 #9
Som jeg forstår spørgsmålet, vil du have en formel i A2 samtidig med, du skal kunne indtaste i A2.

Det kan du ikke, så skal det laves via vba, det kan jeg desværre ikke lave.

Hvis derimod værdien i A2 kommer fra en anden celle, er det ikke noget problem.....Skriv, hvis du ønsker den løsning.
Avatar billede kusken Nybegynder
08. februar 2013 - 13:58 #10
Okay.

Det tænkte jeg nok. Jeg kunne nemlig godt finde en løsning, hvis der kun var de to muligheder - men man skal have muligheden for manuelt at taste en værdi i cellen.

Tak for svaret.