Avatar billede weta Juniormester
07. februar 2013 - 23:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Blokere for internet med ok til lokalnet

Jeg har et par drenge-PC'er som jeg gerne vil give adgang til lokalnetværket så de kan benytte de printere der er tilknyttet routeren. Men jeg ønsker ikke der komme rhul ud til Internettet.

Hvordan kan jeg blokere for Internet, men alligvel have adgang til printerne?

Jeg benytter en tdc-home-trio-router, hvor jeg ikke synes der er muligheder for indstillinger, så vidt jeg kan se. Håbede der kunne blokeres noget på XP-PC'erne.

Håber nogen kan hjælpe mig.
Jesper
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2013 - 06:26 #1
Prøv at køre netværksinstallation på de to pc ere.
de første 2 bokse trykker du næste på.
Når du kommer til at vælge forbindelses metode vælger du andet.
Næste boks vælger du den nedesrste som er pc der ikke har internetforbindelse.Her skriver du hvad pc hedder i netværket og hvilken gruppe den tilhører.
Kan det bruges?
Avatar billede Surferdude Nybegynder
08. februar 2013 - 13:04 #2
Du kan evt. give computeren en statisk ip adresse og skrive en ikke eksisterende IP adresse under dns.

På den måde vil det ikke være muligt for dem at tilgå hjemmeside ved f.eks. at skrive "www.google.com" eller andre internetadresser..

Altså med mindre de kender ip adressen på de hjemmesider de vil besøge :-)
Avatar billede hea_dk Nybegynder
08. februar 2013 - 15:04 #3
hey den nemmeste løsning er at lave en statisk opsætning også fjerne default gataway på pc'erene du kan evt også fjerne dns vis de ikke skal lave navne opslag
Avatar billede weta Juniormester
08. februar 2013 - 18:51 #4
Mange tak hea_dk.
Jeg kunne ikke få det til at virke, men fik en anden løsning.
Avatar billede weta Juniormester
08. februar 2013 - 19:00 #5
Mange tak Surferdude
Jeg kunne ikke få det til at virke, men fik en anden løsning.
Avatar billede weta Juniormester
08. februar 2013 - 19:02 #6
hea_dk: fik skrevet forkert besked til dig.
Din løsning virkede for mig.
Mange tak.
/Weta
Avatar billede weta Juniormester
08. februar 2013 - 19:03 #7
hea_dk
Hvordan giver jeg dig point......?
Avatar billede hea_dk Nybegynder
08. februar 2013 - 19:48 #8
har ikke opret en kommentar som et svar før nu :)
det er jeg glad for at høre at det virked :)