Avatar billede dwtbc Nybegynder
06. februar 2013 - 11:58 Der er 4 kommentarer

Eksperter HJÆLP! - Vedr. manglende registrering af tabeller på database

Hej Eksperter

Jeg har haft problemer med at få min database til at læse php-filer ordentligt.

Jeg har oprettet dette standard dokument, for at se om jeg kunne finde problemet:

<?php
$con = mysql_connect("localhost","peter","abc123");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

// Create database
if (mysql_query("CREATE DATABASE my_db",$con))
  {
  echo "Database created";
  }
else
  {
  echo "Error creating database: " . mysql_error();
  }

// Create table
mysql_select_db("my_db", $con);
$sql = "CREATE TABLE Persons
(
FirstName varchar(15),
LastName varchar(15),
Age int
)";

// Execute query
mysql_query($sql,$con);

mysql_close($con);
?>

Som I kan se er dette resultatet: http://www.danieldoktor.dk/PHP-eks/insert.php
"Error creating database: Can't create database 'danieldoktor_dk'; database exists"

Hvilket sikkert skyldes at jeg også har wordpress til at ligge på min server.

Er der nogen der kan se hvad problemet er, jeg har en mistanke om at den ikke kan læse tabellen, men hvorfor den ikke kan det kan jeg ikke se?

Hvem kan hjælpe?

Mvh Daniel
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. februar 2013 - 12:07 #1
Du prøver at oprette en database der allerede eksisterer.
Avatar billede dwtbc Nybegynder
06. februar 2013 - 12:37 #2
ja det kan jeg godt læse mig frem til.

Så langt så godt.

Som skrevet så tror jeg ikke den kan læse tabellen i min php-fil.

Så hvordan kan jeg få php-koden omskrevet så jeg tabellen kan læses?

Daniel
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. februar 2013 - 15:40 #3
"Som skrevet så tror jeg ikke den kan læse tabellen i min php-fil.", nej for der er ikke noget kode, hvor der læses. Er det det du vil have? Altså have udskrevet dine poster på en hjemmeside?

Olebole har lavet en aldeles udmærket guide om det, her på eksperten hvor han gør brug af mysqli-API'et.

http://www.eksperten.dk/guide/1480
Avatar billede dwtbc Nybegynder
06. juli 2013 - 10:13 #4
Jeg fik det ikke til at virke, så jeg lukker svaret