Avatar billede limahl Nybegynder
06. februar 2013 - 00:35 Der er 1 løsning

Hvordan skal jeg lave backup af OEM Win 7 home?

Hej Eksperter

Det er længe siden, jeg har oprettet et spørgsmål her, men nu har jeg igen brug for jeres hjælp.

Jeg har lige opgraderet (migreret) fra en 500 GB HDD til en 120 SSD med et opgraderingskit fra Kingston. Det gik fint, men jeg bøvlede lidt med at slette den oprindelige oem-partition fra Lenovo, så jeg fik eet stort C-drev. Dette gjorde jeg efter kloningen af den gamle disk, som jeg klonede proportionalt (mht størrelsen af partitionerne).

Jeg er nu tilfreds med resultatet, men jeg ville gerne kunne gemme det oprindelige system til en evt. fremtidig genkloning, hvis noget skulle gå galt. Nu har jeg heller ikke recovery-partitionen - andet end på den gamle hdd, som jeg gerne ville bruge til backup og lagring generelt.

Så ville jeg høre jer, hvordan jeg lettest opnår dette?
Skal jeg brænde nogle dvd´er (og hvordan), eller kan jeg gemme de oprindelige partitioner på en hdd. Måske kun den partition med styresystemet? (evt. formindske partitionen, så den ikke fylder unødigt meget).

Jeg ved, at en frisk installation er at foretrække, men min oem kører fint.

Det er bare styresystemet, jeg gerne vil kunne lægge ind på maskinen igen. Jeg har backet alle personlige filer op andetsteds..

Lige nu ser den gamle disk således ud, at der er 3-4 partitioner (kunne kun se to, da jeg brugte den): E: 200 MB i orden, G: 421,81 GB I orden (primær partition), (LENOVO)H: 29 GB i orden (logisk drev) og 14,75 GB i orden (OEM-partition). Det sidste drev er ikke navngivet med et bogstav.

What to do?

Hilsen Thomas
Avatar billede limahl Nybegynder
09. februar 2013 - 10:20 #1
djgjh