Avatar billede TimAllanS Nybegynder
04. februar 2013 - 16:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan kan jeg tilføje et privat, og mere lukket netværk med NAS-server, til det eksisterende netværk??

Jeg har en trådløst router, fra yousee, som det eksisterende netværk med internetforbindelse.
Her kan jeg og husstandens andre beboere logge trådløst på nettet.

Jeg har også en anden trådløs router stående, som jeg bruger som trådløs forbindelse til min NAS-server.
Dette er da jeg ikke vil risikere, at nogle af de andre kommer til til at slette noget ved et uheld, eller nogen udefrakommende skulle få adgang til det.

Men problemet ved dette er, at jeg skal logge på andet netværk, hver eneste gang jeg skal lave backup eller lign. og så ikke kan være online og arbejde samtidig.

Er der ikke en måde, forholdsvis billig, hvor jeg kan få tilsluttet routeren, som har bedre hastighed end den fra yousee, og NAS-serveren til det eksisterende netværk, men hvor adgangen til NAS-serveren er privat og kun for mig?? og hvor jeg stadig kan have adgang til internet og email mens jeg foretager backup eller henter gammel data...??
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 04:01 #1
sæt rettigheder på alle dine ting (mapperne med filer), så kan du jo styre hvem der har adgang til hvad.

og ang netværk, skal du oprette en route/statisk route fra det private, til det offentlige.
Avatar billede TimAllanS Nybegynder
19. juni 2013 - 11:25 #2
har givet point for at lukke tråden... kunne ikke bruge oplysningerne til noget, og der er ikke andre der har kommet med konstruktive svar... æv :/