Avatar billede catcam Nybegynder
01. februar 2013 - 16:27 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

nye browsere smider min css af

Hej forum
Jeg håber I kan hjælpe mig med følgende:

Min hjemmeside for firmaet lakreparationer har hidtil virket ubeklageligt. Men på det seneste har flere bemærket at 'man kun kunne se en grå streg' på hjemmesiden - som ganske rigtigt er sidens baggrundsbillede

Jeg kan konkludere at hele css'en bliver smidt af i nye browsere.

Jeg formoder at det meta'en /doctype'en, den er gal med. Men har ikke fundet den vitale fejl endnu.

Kan I mon hjælpe mig med at få rettet op i koden hurtigst muligt, så siden igen kan ses af vores kunder og leverandører?

/CAM
Avatar billede catcam Nybegynder
01. februar 2013 - 16:31 #1
hjemmesiden er: http://lakreparationer.dk
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2013 - 17:37 #2
<ole>

Siden flyder med HTML-fejl - hvoraf en del er fatale. Det ville være sært, om den kunne vises i en moderne browser  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede catcam Nybegynder
01. februar 2013 - 17:47 #3
OK - tak for den kontante melding Ole. Men kan du nævne de værste, så siden vises igen?
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2013 - 18:22 #4
En HTML-side bør ikke indeholde fejl, så det er bare at rette fra toppen og ned  =)

Du fjerner en masse af fejlene ved at bruge en anden DTD. Du har ikke noget at bruge XHTML til, så brug f.eks. den generiske:

<!DOCTYPE html>

- og derefter fjerner alle dine ' />' afslutninger af tags og erstatter dem med '>' (brug editorens 'Søg og erstat').

Når det er gjort, forsvinder de fleste og mindst betydningsfulde fejl. Så kan du koncentrere dig om de tilbageværende/væsentlige  =)
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2013 - 18:27 #5
Nu ved jeg godt, du sikkert bliver fornærmet, men har du overvejet, om det er fagligt forsvarligt at lave websider med begrænsede, faglige kompetencer? Er det rimeligt at modtage betaling for den slags?

Hvad ville du f.eks. synes om en gynækolog, som ikke kender forskel på 'urinrør' og 'endetarm'?
Avatar billede flope Nybegynder
01. februar 2013 - 18:57 #6
Hahaha.. Sikke et eksempel olebole. Vil dog give dig ret i din holdning alligevel. Der er mange syntaksfejl
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
01. februar 2013 - 19:33 #7
Jeg har en ny browser og jeg kan ikke se noget problem.
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2013 - 19:54 #8
Ja, nu kan man se siden. Den svømmer dog stadig i alvorlige, men helt elementære HTML-fejl
Avatar billede catcam Nybegynder
01. februar 2013 - 21:12 #9
Ingen svar på spørgsmålet, lukker
Avatar billede catcam Nybegynder
01. februar 2013 - 21:14 #10
Ingen svar på spørgsmålet, lukker
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2013 - 21:19 #11
Jo, din kode er proppet med alvorlige og helt elementære HTML-fejl. Det er da et helt tydeligt og klart svar. Hvad havde du forventet?
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2013 - 21:44 #12
Men denne tråd åbner jo for en helt anden problematik. Er det moralsk i orden at vende ryggen til i en situation som denne - eller burde man i virkeligheden ringe/maile 'Lakreparationer' og give dem et link til denne tråd?

Er det rimeligt og moralsk i orden at forholde firmaet oplysningen om, at det arbejde, de formodentlig betaler for, på ingen måde kommer i nærheden af professionelt niveau?

Hmmmmm ...?!??!!!
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
01. februar 2013 - 23:27 #13
olebole > Hvad er adressen til din hjemmeside ?
Avatar billede olebole Juniormester
02. februar 2013 - 00:14 #14
#13: Hvad har det med emnet at gøre?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
02. februar 2013 - 23:45 #15
Så vi kan se hvor proffessionel din egen hjemmeside er.
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2013 - 00:18 #16
Jeg spurgte: Hvad har det med emnet at gøre?

Trådens emne er, hvorfor spørgers side ikke blev vist. Det skyldes, at koden er proppet med fejl. Hvad har min, din eller min grønthandlers fætters hjemmeside med dét at gøre?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
03. februar 2013 - 18:40 #17
Prøv og læs #12 og fortæl hvad det har med emnet at gøre.
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2013 - 19:02 #18
Hvorfor svarer du ikke bare i stedet for at stille flere spørgsmål?