Avatar billede Steen Seniormester
01. februar 2013 - 06:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tryk og vis kun

Jeg har en masse rækker, hvor de hører sammen i grupper, men disse grupper kommer ikke i rækkefølge. f.eks. rækkerne 3,14,21,45 høre sammen og er en gruppe, rækkerne 1,16,32,67 er en anden gruppe.

Min ønske er at kunne definere en "Knap" der kun viser en gruppe ad gangen.

Se billede http://gupl.dk/691142/
Avatar billede Thorp Praktikant
01. februar 2013 - 10:19 #1
Kunne du ikke anvende filterfunktionen i excel, ved f.eks. at oprette en kolonne hvor du angiver hvilken gruppe som de enkelte rækker tilhører (eks. grp1. , grp2. etc) og så filtrere på denne!
Avatar billede Steen Seniormester
01. februar 2013 - 10:54 #2
Så avanceret Excel bruger er jeg ikke, at jeg kan finde ud af denne funktion.
Avatar billede Thorp Praktikant
01. februar 2013 - 11:13 #3
Du indsætter den kolonne som du gerne vil kunne filtrere på. Giv den et sigende navn.

så angiver du hvilken gruppe de enkelte rækker tilhører

så stiller du dig i din tabel eller markere det område du gerne vil filtrere på. Herefter vælger du menupkt. "DATA" og trykker på knappen "Filtrer".

Nu burde du kunne se nogle drop-down knapper i titelhovedet af din tabel - i den indsatte kolonne med grupperne klikker du på drop-down pilen og vælger den/de gruppe(r) du vil se (eks. grp1).

Herefter burde du kun kunne se de selekterede grupper.
Avatar billede Steen Seniormester
09. marts 2013 - 07:35 #4
Hej Thorp læsere et svar og der er point
Avatar billede Steen Seniormester
24. marts 2013 - 19:04 #5
Læg et svar Thorp og der er point.