Avatar billede A-Heegaard Nybegynder
31. januar 2013 - 20:39 Der er 2 kommentarer

Søjler klistret op ad hinanden

Jeg har en udfordring med et søljediagram. Jeg har tre kolonner med data, hvor der ikke nødvendigvis er data i alle for hver række. Eks:

jan  10  20  30
feb  5      10
mar  11  14
apr      15  17

Når jeg laver et diagram med data som disse, vil jeg er have søjlerne for januar måned stående tæt op ad hinanden. Men som vist ovenfor i februar, vil søjlerne stå med mellemrum. Ved at højreklikke på serien kan man under "formater dataserie" indstille noget mellemrum mv. men så gælder det alle søjler i den serie. Så det virker ikke rigtigt.

Nogen idéer?
Avatar billede Thorp Praktikant
01. februar 2013 - 12:26 #1
så dit spørgsmål er? At søjlerne skal stå tæt sammen selv om der mangler data i en serie?
Avatar billede A-Heegaard Nybegynder
01. februar 2013 - 16:04 #2
Jeps