Avatar billede hannele Novice
31. januar 2013 - 16:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows Movie Maker

Hej. Jeg har lavet en film i windows movie maker. og brændt den til en dvd. Men jeg kan ikke se den på fjernsynet. Men godt se den på computeren. Jeg har prøvet at gemme den i programmet, som noget andet. Men det kan den ikke. Jeg har prøvet at konvertere den til noget jeg kunne få ind i mit Nero program, så jeg kunne brænde den derfra. Det gik heller ikke. Jeg har xp. Kan det ikke lade sig gøre? er der en der ved noget om det. Med venlig hilsen Hanne
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2013 - 16:24 #1
Den dvd skiver du bruger her, har de virket med samme  dvd afspiller før?

Er du sikker på at session på dvd er lukket?
Er den ikke lukket er det kun din pc der kan se indholdet.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
31. januar 2013 - 16:24 #2
Hvad brændte du på DVDen ?
Avatar billede hannele Novice
31. januar 2013 - 16:59 #3
Ja skiverne er brugt før til denne dvd. og sessionen er lukket, for dvden kan også ses på en anden computer. Jeg brændte en film,
med familieoptagelser.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2013 - 17:06 #4
I princippet skulle du kunne bruge en hvilken som helst ikke lukket dvd i alle pc'ere, så det tror jeg ikke helt du kan bruge som rettesnor.
Avatar billede hannele Novice
31. januar 2013 - 17:27 #5
På pc bruger jeg Nero show time eller windows media player til at se den, på dvden er der jo intet program. Hvordan skal jeg lukke den. Hvis jeg starter en ny brænding.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2013 - 17:40 #6
som regel er der en boks som enten skal tjekkes af, hvor der kan stå noget med multisession.
Og multi session skal det IKKE være. Det skal være single session der lukkes når brænding er færdig.
Men har du brugt programmet før, kan jeg ikke forstå du ikke kører videre med de indstillinger du brugte sidste gang??
Normalt husker programmerne sidste indstilling.
Avatar billede hannele Novice
01. februar 2013 - 00:56 #7
Nej jeg har ikke redigeret med Windows Movie Maker før, men jeg har fundet løsningen: gemte først Windows movie maker projektet som en avi fil, overførte derefter avi filen til nero, og brændte den derefter. Det er et gammelt VHS vidiobånd, som nu er overført til DVD. Resultatet er ganske acceptabelt. Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 07:56 #8
velbekomme.
Avatar billede hannele Novice
15. februar 2013 - 13:16 #9
jeg lukker spørgsmålet.