Avatar billede broxgaard Nybegynder
30. januar 2013 - 17:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

cms i asp

Hej

jeg leder efter et CMS system i asp som er lige til at opload på en server og så arbejder med.
Det skal lige siges at jeg kun har adgang til server via ftp, så det skal være noget som er let at have med at gøre.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
30. januar 2013 - 17:19 #1
nå ja og så må det gerne være på danks da der er andre end mig der skal kunne bruge det
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2013 - 17:56 #2
Et CMS for en platform som har vaeret foraeldet i 11 aar?

Var det ikke bedre at satse paa et ASP.NET CMS?
Avatar billede broxgaard Nybegynder
30. januar 2013 - 18:13 #3
hvad ved jeg ;)

jeg har altid lavet mine sider i html.. men da det er til en forening hvor der er andre som også skal kunne finde ud af at lægger noget ud på den så må skal det være over i sådan noget..

Men hvad kan du anbefale? det skal hels være gratis og gerne på dansk hvis det er muligt
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2013 - 19:17 #4
Umbraco eller Composite - begge i ASP.NET, du skal ikke forvente at finde noget brugbart i klassisk ASP.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
30. januar 2013 - 20:51 #5
okay. jeg må indrømme at det er nyt område for mig da jeg altid kun har lavet html
Avatar billede broxgaard Nybegynder
01. februar 2013 - 13:54 #6
nu har jeg kigget lidt på de 2 du forslog keysersoze og jeg kan ser at jeg skal installe noget på min pc før jeg kan bruge det..
Så hvis jeg installer det jeg skal bruge så kan jeg bygge en siden op i asp.net og lægger det ud ? eller er det mig der har misforstået noget?
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2013 - 18:32 #7
Du skal bruge en server, hvor du formentlig har adgang til IIS og så .NET. Derudover, alt afhængig af opsætning, måske også en database. Det klart letteste hvis du ikke har mod på at rode rundt med det er at finde et billigt webhotel og lege direkte derpå.

Er det først sat op så kan du gennem CM systemet opsætte de elementer og den kode der er relevant for siden du vil lave - specielt meget ASP.NET er der ikke nødvendigvis i det for dig som udgangspunkt, men det kommer helt an på hvordan du vælger at gribe det an.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
01. februar 2013 - 18:42 #8
okay... ja så kan det ikke bliver det da jeg jo kun har adgang via ftp til server.. hmmm og de vil ikke betale for et webhotel..
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2013 - 20:00 #9
hvorfor mener du ikke at FTP er tilstrækkeligt? Hvis bare serveren du har adgang til gennem FTP'en er alt fint.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
01. februar 2013 - 20:49 #10
jamen kan jeg installer noget via den vej da?
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2013 - 21:02 #11
Nej, det kan du ikke. Men du kan uploade systemet og det er tilstrækkeligt såfremt serveren understøtter hvad systemet har behov for.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
02. februar 2013 - 18:45 #12
okay.. jeg må prøver at kigger på det igen for da jeg ville hente en af dem ned ville den til at install noget på min pc
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2013 - 19:43 #13
Du kan hente begge løsninger uden at installere noget - det er bare at klikke på det rigtige link.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
08. februar 2013 - 20:03 #14
Nå har prøvet at smide umbraco og efter hvad jeg kan ser så er der ikke adgang til asp.net

Men har skrevet til ham der har server og venter på at han svare.. hvilken nok tar 3-4 uger før jeg høre noget der. og så må jeg ser om han vil install noget så jeg kan køre asp.net eller ej
Avatar billede broxgaard Nybegynder
18. marts 2013 - 12:36 #15
Ja jeg har stadigvel ikke hørt noget fra ham der har server. Så jeg lader dette stå åben lidt endnu.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
25. november 2013 - 19:12 #16
LUKKET.

Har ikke fået noget svar fra ham der har server. Så har fundet ud af noget andet i steder for,
Avatar billede keysersoze Guru
25. november 2013 - 21:17 #17
tak for hjælpen...