Avatar billede groyk Novice
30. januar 2013 - 14:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

konollenavne fra query

Kan man trække kolonne navne ud fra denne query via MySQL

SELECT d.did, dg.name as 'test', d.name, d.email, d.country_iso

Når jeg laver en select, vil det ene kolonne navn returnere som test hvilket også er korrekt, men kan man finde det oprindelige navn på en eller anden måde?? dvs. dg.name

et eller andet ala get_real_headers eller lign.

Tror dog jeg er nød til selv at skrive en funktion til at hjælpe mig med dette.!
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2013 - 16:52 #1
Det kan du ikke.

Du har bedt databasen om at omdoebe kolonnen inden den sender resultat til dig og det har den saa gjordt.

Den praktisk loesning er:

SELECT d.did, dg.name AS dg_name, d.name, d.email, d.country_iso ...
Avatar billede groyk Novice
30. januar 2013 - 19:44 #2
Hej Arne

Takker for svar, det anede mig at det ikke var muligt. I mit tilfælde er jeg nød til at have de eksakte navne, da jeg efterfølgende bruger dem i mine søge kriterier.

Jeg løser det via php regex eller lign. Og laver to forespørgsler. På den måde kan jeg fjerne omdøbningen i den første query.

Takker for hurtig respons, venligst smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2013 - 01:06 #3
Hvis du ikke har _ i nogen feltnavne kan du jo altid konvertere tilbage igen.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2013 - 01:07 #4
og et svar