Avatar billede helme1986 Nybegynder
28. januar 2013 - 14:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Konsolidering og makro (2010)

Hej alle.
Jeg har et ret komplekst problem, som jeg søger hjælp til at løse.

Jeg har en række Excel-filer (varierende fra gang til gang), som i de to samme celler har en varierende værdi. Jeg vil gerne have at Excel i en anden fil henter disse værdier fra alle filerne. Ikke som en sum, men så jeg kan se de hentede værdier parvis pr. fil de er hentet fra. Jeg skal bruge det til at identificere om den ene værdi giver anledning til mere dybdegående analyse og jeg derfor skal åbne filen. Men for ikke at åbne alle filerne og se værdien, tænker jeg at konsolidering er vejen frem.

Altså cellerne hedder V1 og AA13 uanset fil. Og det er disse celler jeg gerne vil have en ny fil henter fra. Én række pr. fil.

Håber på hjælp!!!
Avatar billede helme1986 Nybegynder
28. januar 2013 - 14:41 #1
Makroen kom ind i billedet, da det er en øvelse jeg ofte skal lave, så måske det var muligt at lave en makro, som gjorde øvelsen for mig :) Medmindre det er nemheden selv, så er det jo ikke nødvendigt.
28. januar 2013 - 15:14 #2
Som du selv nævner er konsolidering løsningen.

Hvad går dit spørgsmål på?
Avatar billede helme1986 Nybegynder
29. januar 2013 - 08:29 #3
Mit spørgsmål går på, hvordan jeg laver konsolideringen :) Jeg har forsøgt mig lidt frem, men det lykkes ikke rigtigt.
Avatar billede helme1986 Nybegynder
14. marts 2013 - 12:52 #4
Lukker tråden