Avatar billede AnyFellow Mester
28. januar 2013 - 08:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

UTF-8 og mellemrum

Et meget kort spørgsmål:

Er det korrekt at anvende   i utf-8?
Avatar billede tobrukDk Novice
28. januar 2013 - 09:08 #1
Det kommer an på om hvad du bruge? html5 eller html 4.01 eller hvad bruger du?
Avatar billede AnyFellow Mester
28. januar 2013 - 09:17 #2
Jeg bruger html 4.01.
Avatar billede tobrukDk Novice
28. januar 2013 - 09:43 #3
Tjek den her: http://www.utf-8.com/
Avatar billede keysersoze Guru
28. januar 2013 - 09:56 #4
  er en HTML-entitet hvor det at sætte charset til utf-8 har betydning for fx æøå og det at sætte DOCTYPE fortæller browseren hvordan dokumentet skal fortolkes - altså har de 3 ting som sådan ikke noget med hinanden at gøre. Så det er helt fint at benytte   men omvendt kan man måske spørge hvor ofte det vil være nødvendigt.
Avatar billede AnyFellow Mester
28. januar 2013 - 10:00 #5
Jeg bruger det f.eks. i dette eksempel:

if (!isset($test1)) || ($test1 == "")) {
  $test1 = " ";
}

if (!isset($test2)) || ($test2 == "")) {
  $test2 = " ";
}

$html = ("
  <table>
    <tr>
      <td>Overskrift 1</td>
      <td>Overskrift 2</td>
    </tr>
    <tr>
      <td>".$test1."</td>
      <td>".$test2."</td>
    </tr>
  </table>
");
Avatar billede tobrukDk Novice
28. januar 2013 - 10:19 #6
#kfisker

Hvordan ser din side ud?
Avatar billede AnyFellow Mester
28. januar 2013 - 10:48 #7
tobrukDk...> Ikke forstået?

Jeg vil gerne sikre mig at mine tabeller ser ens ud uanset om der er indhold i et felt eller ej.

Jeg er godt klar over jeg kan håndtere dette med css, men jeg har rigtig mange forskellige tabeller på mine sider, ofte med meget dynamisk indhold, hvilket vil gøre det meget omstændigt at skulle håndtere dette via css.
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2013 - 16:27 #8
<ole>

Hvilke problemer synes du, tomme celler giver med dagens browsere?

/mvh
</bole>
Avatar billede AnyFellow Mester
28. januar 2013 - 18:50 #9
olebole...> Det er primært højden af en tom række der generer mig. En tom række har ikke samme højde som en række med tekst.
Avatar billede AnyFellow Mester
31. januar 2013 - 07:43 #10
keysersoze...> Læg et svar og der er point på vej.
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2013 - 21:51 #11
svar.

Nu kender jeg selvfølgelig ikke til særlig mange detaljer i din løsning, men måske du også kunne kigge på hvad du havde af muligheder i CSS.
Avatar billede woodydrn Nybegynder
01. februar 2013 - 13:48 #12
CSS er nu ikke så besværligt at sætte på, du kan bruge:

table { border-collapse: separate; empty-cells: show; }
Avatar billede AnyFellow Mester
05. februar 2013 - 11:23 #13
woodyrn...> Det ændrer ikke på at højden af den tomme række er mindre end en række med tekst.
Avatar billede woodydrn Nybegynder
10. februar 2013 - 18:52 #14
Så sæt en height på table td.