Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 21:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sende filer med mere end 2 mb

Hej

Jeg skulle til at sende en fil med mere end 2mb, og det kan hotmail ikke. Så prøvede jeg med gmail, men det kan heller ikke.

Ved nogle af jer deruder hvordan jeg gør?

MVH

Mig
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. januar 2013 - 21:40 #1
Hej.

  Uanset om du så finder en mail-klient, der kan sende det, så er der ingen garanti for at de mellemliggende led, accepterer størrelsen på mailen. Det har aldrig været hensigten med SMTP (mail-protokollen) at der skulle flyttes større mængder data ad den vej.
  Hvorfor ikke bruge DropBox og lægge filen i en delt mappe?

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 21:46 #2
jeg ved ikke helt hvordan man bruger dropbox, men jeg har fået anbefalet det. Kan du fortælle mig hvordan man bruger det?
Avatar billede kjaergaard_anders Nybegynder
27. januar 2013 - 21:55 #3
Der er flere forskellige muligheder.

Når du installere dropbox, skal du oprette en konto hos dropbox, hvor du får 2 gigabyte gratis lager plads.
Hvis du har dropbox, kan du smide din fil i dropbox, og højre klik på filen vælge dropbox->share link -> den kommer en menu frem, hvor du skriver modtagerens mail.
www.dropbox.com

Du kan uploade filer til sendspace, som opbevare filen for dig, indtil din modtager downloader filen.
http://www.sendspace.com/

En anden mulighed er at sende den direkte mellem dig og modtageren, over pipebytes pickup, men der skal i begge være online mens i overføre filen.
http://host03.pipebytes.com/

Hvis du skal sende mange filer er det en god ide, at pak dem ned først,  til en fil, med f.eks. winzip.

Hvis det er meget følsomme oplysninger, er det altid en god ide, at kryptere filerne først evt. med truecrypt, da man aldrig kan stole 100% på mellem manden :-)
http://www.truecrypt.org/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. januar 2013 - 21:51 #4
Eller upload filen til http://ge.tt/ og send linket til modtageren
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. januar 2013 - 21:51 #5
Well... start med at gå på www.dropbox.com og opret dig som bruger - det er gratis.
Der er allerede en delt mappe, når du logger på første gang. Læg de filer, du vil dele heri.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 21:56 #6
#3 det lyder nemt :-) prøver det lige
#4 jeg prøver lige det andet. Jeg gik ind på dropbox og blev helt forvirret :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 22:26 #7
Hej derude

Jeg har været så dum, jeg kunne jo bare bruge min USB-pen på 8 GB. Så det gør jeg, og lukker denne her tråd :-)
Mange tak for svar alle sammen :-)
Avatar billede aliaz Nybegynder
28. januar 2013 - 10:40 #8
Fint det virkede, men skal noget sendes til Kina, bliver din model lidt svær :)