Avatar billede SilkeB Nybegynder
27. januar 2013 - 21:02 Der er 23 kommentarer

ASUS Webcam virker ikke

Hej.

Den 27.12.2012 Var jeg nede i Fona, Herlev Bymidte for at købe en computer. Mig og min bror, finder en passende bærbær til mig, og hører om de har den på lager, det har de så ikke. Men jeg kommer frem til at jeg køber deres udstillings model, fordi jeg ikke så noget galt i det. Sælgeren siger der vil være koder på, men at de vil blive slettet så den er ligesom fra fabrikken. Desværre kommer jeg hjem med den og kan ikke åbne webcamet, den beder ikke om en kode men der kommer en boks op hvor der står "vil du tillade følgende program fra ukendt udgiver, fortager ændringer på computeren" Og så trykker jeg "ja", i håb om den så ville åbne, men det gjorde den ikke. Nu har jeg så formateret computeren, og håbede på det ville gøre sådan så webcamet ville åbne, men det åbner ikke.

-Mit spørgsmål er hvorfor åbner det ikke?

Vh

Silke Buchardt
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. januar 2013 - 21:08 #1
når den er blevet formateret mangler den helt sikkert drivere!
Fortæl hvilken model
http://img850.imageshack.us/img850/7688/enheder1.png
Avatar billede SilkeB Nybegynder
27. januar 2013 - 21:14 #2
Hej,
Jeg har gjort det der stod, og der kommer ingen tegn frem. Var også inde i Filen(Webcam)og derinde stod der at denne enhed virker korret.
Avatar billede maskke3300 Nybegynder
27. januar 2013 - 21:15 #3
det er fordi når man er kommet til at slette eller gøre et eller andet kan man dårlig nok få den til at virke igen men prøv at få den til reperation det plejer at hjælpe fordi de er nogle nørder til det :D
Avatar billede SilkeB Nybegynder
27. januar 2013 - 21:30 #4
Hej.
Det er jeg da umiddelbart meget ked af at høre, for min bror (som også ved meget om computere) mente at det ville virke nå man formaterede den. :) Men okay, hvis det er den eneste udvej, så det det jeg gør. :)
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 22:12 #5
Køb aldrig en udstillingsmodel, en såkaldt demo. Koder på en ny PC?
Det er muligt, at den computer har været solgt før og slet ikke er ny. Fona er før grebet i fup. De plejer at skjule det, men se her:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8251&zoneid=5
Gå du hellere i Fona og byt til nyt, d.vs. i en uåbnet embalage.
Avatar billede SilkeB Nybegynder
27. januar 2013 - 22:20 #6
Hmm, ja.Jeg valgte dog at tro på sælgeren, han sagde den var ny og havde højst stået i 14 dage.Den fejler ikke andet lige nu(7,9 , 13) Men det surt at have et webcam der ikke virker, som det skal. Bruger jeg det på fx, skype kan det godt. Men selve programmet på pc'en gider ikke virke.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 22:38 #7
Man ikke stole på sælgerne. Porno-tabletten var jo også ny.
Jeg var i Fona Hvidover centeret interesseret i et nedsat TV, indtil jeg fandt ud af, at det var et af dem som stod og var tændte. På spørgsmålet om hvor længe, var svaret ca. 6 mdr. 6 mdr fra morgen til aften, det svarer til flere års privat forbrug. Absurt.

Når der var Webcam på den PC, må der vel have været et styresystem.
Windows og en Recovery partition? Har du kørt Recovery?
Avatar billede SilkeB Nybegynder
27. januar 2013 - 22:54 #8
Ja, tror bare at man vælger at stole på sælgerne nu når man går ind i en butik. (Eller det gjorde jeg ihvertfald)
Nej jeg har ikke kørt Recovery.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 23:00 #9
Ja sælgerne virker så flinke - og nogle af dem er det nok osse - og den flinke sælger fik måske oven i købet prakket dig en dyr forsikring på?

Ingen Recovery ok, men du må da have et styresystem?
Avatar billede SilkeB Nybegynder
27. januar 2013 - 23:11 #10
Nej det gjorde han ikke, for jeg havde ikke penge i budgettet til det. Desværre.

Altså på computeren er der et program 'AI Recovery' Ved bare desværre ikke hvordan jeg gør.

- Styresystem, ved jeg ikke hvad er (Ved begrænset ting om cmputere) Hvordan finder jeg ud af styresystemet?

Beklager jeg er lidt bagud. :)
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 23:22 #11
Nå styresystemet er bare f.eks Windows eller Linux.
Et recovery program gendanner f.eks. windows, som det var da du købte computeren. Under opstart af computeren skal der nok bare trykkes på en af "F" knapperne. F11, F12 eller en af de andre F-knapper. Så skulle du få muligheden for at gendanne = Recovery.
Bare tryk løs, det kan der ikke ske noget dårlig ved.
Hvis du får det Recovery program til at køre, så sørg for at få det ud på en DVD, for det tilfælde, at harddisken går i stykker.
Avatar billede SilkeB Nybegynder
27. januar 2013 - 23:30 #12
Styresystemet er Windows 7.
Okay, tak for forklaringen. Tror jeg vil prøve det?

Men hvad ville det bedste være, gå til en reparatør eller prøve at klare tingene selv. :)
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 23:37 #13
Bare prøv selv. Desuden er det pokkers dyrt at gå til en reperatør.
Avatar billede SilkeB Nybegynder
27. januar 2013 - 23:42 #14
Ja, så prøver jeg selv. :)

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 23:48 #15
Ja gør det, og lad os så hører hvordan det går.
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. januar 2013 - 10:47 #16
Inden du gør noget andet, så besvar lige Poko1´s spørgsmål fra #1.
Når vi har den oplysning, så er der mulighed for at fortælle nøjagtigt, hvad du skal gøre og hvordan.
Rent bortset fra alt andet, så har du krav på, at Fona laverer leverer en vare, der fungerer ved levering.
Så du kan altså umiddelbart henvende dig i forretningen med maskinen.
Dog kan der være tale om undtagelsestilfælde:
Har du underskrevet noget, hvor Fona fritages for dele af forhandleransvaret, f.eks. hvis der er tale om et væsentligt nedslag i prisen. Det kan være tilfældet, hvis der virkeligt er tale om en demomodel.
/ptj_11
Avatar billede maskke3300 Nybegynder
28. januar 2013 - 16:16 #17
jeg kan lige så godt sige at det hjælper ikke at formatere den det får man ikke noget ud af andet få ren gjordt sin computer

man skal installer sin computer som fabriks instillinger det gjorde jeg men tænkt dig om før du gør det :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. januar 2013 - 16:55 #18
maskke3300

Som ny bruger på Eksperten kan det godt være svært at vide at man kun flytter markøren til svar når spørger beder det der kom med løsningen om det! Så spørger kan tildele point!
Det er også en god ide at følge nogle tråde så man ser hvordan det fungerer!
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. januar 2013 - 16:59 #19
Har kun fået mailene #16 og #17 Eksperten i en nødeskal LOL.
Og vi har stadig ikke fået oplysninger om model type
Asus bruger F10 til recovery "Fabriksindstillinger"
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2013 - 21:54 #20
Fik du prøvet noget eller har du bare givet op?
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2013 - 23:23 #21
Har spørger forladt spørgsmålet?
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2013 - 09:24 #22
Jeg dropper overvågning.
Avatar billede SilkeB Nybegynder
26. juni 2013 - 10:06 #23
Hej alle. Først og fremmest tak for hjælpen, efter et stykke tid, kom der pludslig et program. Og min bærbær fungere nu som den skal. Undskyld det sene svar, jeg har ikke kunne finde ud af min kode, og har dermed glemt tråden her. :)