Avatar billede Lotteztar Nybegynder
26. januar 2013 - 14:55 Der er 6 kommentarer

Åbning af billeder

Jeg har modtaget nogle røngten billeder af min hest, som jeg gerne vil have åbnet på min iMac.

''Logoet'' for billedet er gråt med en grøn tekst øverst i venstre hjørne hvor der står exec.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2013 - 16:36 #1
Hvordan har du modtaget dem og hvorfra?
Avatar billede Lotteztar Nybegynder
26. januar 2013 - 16:50 #2
På en USB fra dyrlægen?
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2013 - 17:04 #3
Er der kun et billede, eller er det en mappe med billederne i?

Hvilken filendelse ser du? Er det .exec? Med filendelse mener jeg f.eks. xxx.pdf for en PDF og f.eks. xxx.jpg for et billede.

Jeg har på fornemmelsen, du har fået dem på en måde, så der kræves et bestemt program til at åbne dem. Eller er det, du har modtaget, et link til hvor du kan se billederne?
Avatar billede Lotteztar Nybegynder
26. januar 2013 - 17:06 #4
Jeg kan ikke rigtig finde nogen fil endelse på dem.. En af dem står der .inf ved
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2013 - 17:46 #5
.inf-filer er til brug på Windows systemer, så jeg har på fornemmelsen, (som tidligere sagt), at der følger et lille program med billederne til f.eks. at vise dem som et slideshow.

Du kan prøve at kopiere dem over på din egen maskine. Hvis du kan, så prøv at se, hvilken størrelse de har, og om det gør nogen forskel. Hvis du kan se hver enkelt fil, så prøv at omdøbe dem til xxx.jpg.

Hvis du har adgang til en Windows-computer, så prøv at åbne dem der.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
30. januar 2013 - 09:48 #6
Mit bud er, at det er en selvudpakkende zip-fil til windows-pc'er.

Se mere her : http://echoone.com/da/filejuicer/formats/exe

Du kan prøve om dette program kan åbne/læse din .exec fil :
http://www.izip.com/

Ellers er google stadigvæk din ven *S* :
http://www.google.dk - søg på ".exe mac"