Avatar billede whatslife Nybegynder
26. januar 2013 - 14:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

exchange 2013 shell ecp owa virker ikke

Hejsa
jeg har opsat en 2012 server med exchange 2013

Jeg var ved at opsætte certifikater og i den forbindelse er systemet gået helt i kage, jeg tilføjede 2 købte AlphSSL og fjernede et par selfsigned også.

nu virker exchange shell ikke mere (fejlen står neden under posten)

OWA ECP osv. kan man logge ind på men efter login er der en tom side

jeg har prøvet alle de forslag jeg kan finde på nettet uden held

jeg har gen-installeret iis (det var en fejl) nu er der kun fejl 500 på alle siderne

ved tjek af WinRM er der ingen fejl

jeg har prøvet at gen-installere exchange via recover  men det kan jeg ikke få lov til

jeg tænker at jeg på en eller anden måde skal binde SMTP IIS POP osv. på certifikaterne, kan det evt. gøres uden om exchange shell
jeg er ikke så stærk i cmd commandoer så punkt for punkt vil være en hjælp

det ser ud til at mails kommer ind til den da der ikke bliver meldt fejl fra mails sendt til den

(det er dreamspark licenser så jeg kan ikke umiddelbart geninstallere hele systemet da nøglerne er brugt)

jeg er panisk og al hjælp vil blive modtaget med kyshånd

shell kommer med flg fejl.

VERBOSE: Connecting to MYEXCH.
New-PSSession : [my.exch.com] Connecting to remote server my.exch.com failed with the following error message : The c
lient cannot connect to the destination specified in the request. Verify that the service on the destination is running
and is accepting requests. Consult the logs and documentation for the WS-Management service running on the destination
, most commonly IIS or WinRM. If the destination is the WinRM service, run the following command on the destination to
analyze and configure the WinRM service: "winrm quickconfig". For more information, see the about_Remote_Troubleshootin
g Help topic.
At line:1 char:1
+ New-PSSession -ConnectionURI "$connectionUri" -ConfigurationName Microsoft.Excha ...
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    + CategoryInfo          : OpenError: (System.Manageme....RemoteRunspace:RemoteRunspace) [New-PSSession], PSRemotin
  gTransportException
    + FullyQualifiedErrorId : CannotConnect,PSSessionOpenFailed
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. januar 2013 - 20:28 #1
Hej.

  På Exch2010 bandt du jo certifikaterne sammen med services inde i Exchange Management Console. Er den helt borte i 2013?

  Hvorfor kan du ikke installere sættet om? Som jeg læser licensbetingelserne for DreamSpark, ligner de TechNet eller Volume i opførsel, så du burde vel kunne starte forfra?

De bedste hilsner
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. januar 2013 - 20:28 #2
Hov, jeg glemte jo at spørge om det var en virtuel (VMware eller Hyper-V) eller om den er fysisk?
Avatar billede whatslife Nybegynder
26. januar 2013 - 22:31 #3
hej ja management er smidt helt ud i 2013 og skal findes i ecp

det er en hyper v
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. januar 2013 - 10:53 #4
Jeg ville nok vælge at tage en bakckup af mailboxene og så starte forfra. Nu plejer jeg selv at bruge VMware og her vil opskriften jo være:

1. Etablering af Server2012 med alle nødvendige roller og features på plads.
2. Fuld opdatering til der ikke dukker flere op i Windows Update.
3. FØRSTE SNAPSHOT
4. Installation af Exchange.
5. Deployment af certifikater.
6. Intern test af mailflow.
7. ANDET SNAPSHOT
8. Fuld opdatering til der ikke dukker flere op i Windows Update.
9. Enable regler i firewall.
10. Ekstern test af mailflow.
11. Endelig backup af serveren.

Jeg gætter på at Hyper-V har de samme muligheder for snapshots og med den fremgangsmåde, har du mulighed for at falde tilbage til nøglepunkter, uden at miste alt for meget tid i processen.

Håber det kan hjælpe dig lidt videre.

De bedste hilsner
Avatar billede whatslife Nybegynder
27. januar 2013 - 13:08 #5
Hej CRKrogh

Det ville jeg egentlig også gerne gøre men desværre er det dreamspark licenser hvor der ikke er flere aktiveringer på

jo den funktion er der også i hyper v men jeg havde jo desværre været så letsindig at ikke lave snapshots
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. januar 2013 - 16:06 #6
Hej igen.

  Hvordan stiller Miscrosoft sig, hvis du nu ringer til deres license clearing house og sætter dem ind i problemet - mon ikke de kan give dig en ekstra chance? Min egen oplevelse af dem er bestemt positiv i den retning.

/Carsten
Avatar billede whatslife Nybegynder
27. januar 2013 - 20:33 #7
Beklager jeg har været til børne fødselsdag :)

Det er ikke helt en mulighed er jeg bange for

Jeg har egentlig en server licens tilbage men jeg ved ikke om jeg kan aktivere exchange en gang til men det er selvfølgelig et forsøg værd. jeg er ved at opdatere server installationen lige nu
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. januar 2013 - 20:59 #8
Jam... nøglen til Exchange er da "static" - den har da aldrig skullet aktiveres? Det er da kun Srv2012, der skal det?
Avatar billede whatslife Nybegynder
27. januar 2013 - 21:20 #9
nope den kommer med en nøgle i 2013
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. januar 2013 - 21:30 #10
Helt enig, jeg lagde også nøgle på både 2010 og 2003 (så vidt jeg husker), men aktivering også?
Jeg var lige på TechNet for at se status på nøgletypen, og den ER "static", så den burde jo, i vant terminologi, allerede være aktiveret.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2013 - 09:58 #11
Jeg tænkte på, hvis du nu i PS giver den en [Get-EcpVirtualDirectory | fl *URL*] og kopierer URL'en til browseren, får du så Exchange Admin Center frem?
Avatar billede whatslife Nybegynder
28. januar 2013 - 10:39 #12
Hej igen, jeg har installeret en ny så den gamle er lukket ned og jeg har slettet den fra AD

men ved du evt. hvordan jeg kan forbinde min eksisterende database til er ny server, jeg har forbundet de eksisterende diske til den nye, der må da være en måde jeg kan monte de gamle databaser?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2013 - 11:25 #13
Der er lidt på TechNet om mount af databaserne:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa998871.aspx
Avatar billede whatslife Nybegynder
28. januar 2013 - 15:09 #14
det er sikkert mig der er et fjols men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke, jeg har prøvet flere kombinationer

eks.

[PS] C:\Windows\system32>Mount-Database -Identity "Mailbox Database 0208730394" -AcceptDataLoss -Confirm -DomainControll
er dns.minside.dk -Force -WhatIf
The operation couldn't be performed because object 'Mailbox Database 0208730394' couldn't be found on 'DNS.minside.dk'.
    + CategoryInfo          : NotSpecified: (:) [Mount-Database], ManagementObjectNotFoundException
    + FullyQualifiedErrorId : 806E2FE,Microsoft.Exchange.Management.SystemConfigurationTasks.MountDatabase
    + PSComputerName        : exch.minside.dk

og

[u][PS] C:\Windows\system32>Mount-Database -Identity "E:\Mailbox2115DB\Mailbox Database 0208730394.edb"
Cannot process argument transformation on parameter 'Identity'. Cannot convert value "E:\Mailbox2115DB\Mailbox Database
0208730394.edb" to type "Microsoft.Exchange.Configuration.Tasks.DatabaseIdParameter". Error: "'E:\Mailbox2115DB\Mailbo
x Database 0208730394.edb' is not a valid value for the identity.
Parameter name: Identity"
    + CategoryInfo          : InvalidData: (:) [Mount-Database], ParameterBindin...mationException
    + FullyQualifiedErrorId : ParameterArgumentTransformationError,Mount-Database
    + PSComputerName        : exch.minside.dk
  [/i]
Avatar billede whatslife Nybegynder
10. februar 2013 - 10:39 #15
ingen løsning at finde lader det til