Avatar billede bas Forsker
22. januar 2013 - 17:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til McAfee

Hej

Vi har et McAfee Home Use 2013 antivirus program, som jeg synes kører tungt på flere områder. Det er længe om at blive installeret, det kommer ikke rigtigt videre under konfigurationen, og jeg synes det sløver PC'en (Windows 7) en del.
Jeg har i lang brugt Microsoft Security Essentials, men kan læse, at det ikke får gode karakterer hvad beskyttelse angår.
Jeg har lige prøvet at installere AVG Free 2013. Vil AVG'en være et ok alternativ til McAfee, hvis det helst skal være gratis og være rimeligt brugervenligt?

Tak.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede milter Ekspert
22. januar 2013 - 17:38 #1
Vi har gennem flere år kørt AVG-Free herhjemme på 4 computere uden problemer. Computerne kører XP-Pro og 7 Home Premium.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 20:43 #2
Jeg har brugt microsofts egen MSE løsning i en del år, hvilket har fungeret upåklageligt.

Ofte er det et religionsspørgsmål, der findes masser af tests med forskellige resultater.
Jeg tror selv på at microsoft selvfølgelig forsøger at levere et godt produkt, de er jo ikke interesseret i flere problemer.

Problemet er at det alt sammen kan ændre sig fra dag til dag med den konstante strøm af opdateringer, de vil alle være bedst.

http://www.av-comparatives.org tester store mængder af av programmer og udgiver månedlige rapporter.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
23. januar 2013 - 01:38 #4
Ret interessant.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2013 - 09:35 #5
AVG antivirus free vil være et fint alternativ, til Mcafee hvis man ikke vil havde scannet eller beskyttet :

1. Download af programmer.
2. Internetsider der er inficeret.
3. Mail med skadeligt indhold.
4. Beskyttelse af password, når man logger sig ind på netbank.
5. Beskyttelse kreditkort oplysninger.

http://free.avg.com/eu-en/free-antivirus-download

være rimeligt brugervenligt?

Jeg har ikke hørt om den hacker, der ikke syntes at AVG antivirus free, ikke skulle være brugervenlig - LOL.
Avatar billede bas Forsker
21. februar 2013 - 08:05 #6
Tak for jeres indlæg.
Nogen der vil have points?
Jeg er begyndt at bruge Avast! Free.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede milter Ekspert
21. februar 2013 - 10:19 #7
Ellers tak, jeg springer over :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 11:02 #8
svar