Avatar billede pbb Nybegynder
21. januar 2013 - 16:00 Der er 8 kommentarer

Ukash virus - Computer blokeret

Har fået den forbandede Ukash virus der blokere computeren. Har læst løsning herinde, men problemet er at når jeg åbner i fejlsikret tilstand er computeren stadig blokeret???

What to do??
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 16:07 #1
Er den det også hvis du vælger fejlsikret med kommadoprompt?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 16:10 #2
Kommer du til den sorte skærm når kommandopromt er kørt, så prøv at skrive efter promten rstrui.exe og gendan den til før du fik Ukash.
når pc starter op så henter du Malwarebytes og scanner pc.
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede pbb Nybegynder
21. januar 2013 - 16:20 #3
Jeg kan godt åbne i fejlsikret tilstand med komandoprompt. Har prøvet at skrive "ntbtblog.txt" og prøve at installere Malwarebytes fra ekstern harddisk men jeg får bare et notepad billede med en masse tegn i??

Prøver lige med "rstrui.exe"
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 16:26 #4
Kan den ikke køre systemgendannelse fordi der ikke er punkter til det, kan du prøve dette:
http://www.eksperten.dk/spm/972407#reply_8002737
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 20:07 #5
Kom du igennem?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 08:57 #6
pbb er du der?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 08:58 #7
Hov det skulle så ikke have været et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 18:29 #8
Har du fået løst problemet?