Avatar billede JakobFlarup Nybegynder
20. januar 2013 - 03:43 Der er 8 kommentarer

Kan ikke komme på trådløst netværk

Hej

Jeg fik pludselig et problem i dag. Jeg har netop fået min computer tilbage fra reparation, men allerede nu er der problemer med den igen. Denne gang kan jeg ikke komme på internettet.

Inden at have fået opdateret alle windows updates (ja, der er mange, når man får sådan en tilbage fra reparation), kan jeg pludselig ikke komme på nettet mere.

Den kan sagtens finde internettet, men skriver, at der er begrænset adgang, Heller ikke, hvis jeg sætter ethernet-kabel i går det (om det er forbi, jeg ikke ved, hvad jeg skal skrive i brugernavn og adgangskode, når den spørger om det, ved jeg ikke helt.

Men jeg har prøvet at køre lidt fejlfinding på netværket, og der skriver den, at det nok er driveren til det trådløse netværk. Men jeg hentede driveren på en anden computer, lagde det over på min og forsøgte at reparere den. Men intet hjalp.

Jeg har prøvet at genstarte modemmet, men det hjalp heller ikke. Jeg frygter, mit netværkskort er beskadiget.

Jeg synes, jeg har prøvet de fleste muligheder, jeg kan komme på (er dog ikke så it-kyndig). Hvad kan jeg ellers gøre?

Hilsen
Jakob
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2013 - 07:58 #1
er det en bærbar
er det en stationær pc
hvilket bundkort drejer det sig om
hvilket styresystem 32 eller 64 bit
er netkort på bundkort eller er det indstikskort

m.v.h
Avatar billede sadolin1978 Novice
20. januar 2013 - 09:08 #2
det næste er adgangs kode og kryptering

er koden skrevet korrekt med store og små bogstaver

er krypteringen sat rigtigt WEP, WPA eller WPA2
Avatar billede JakobFlarup Nybegynder
20. januar 2013 - 11:32 #3
Okay, beklager den mangelfulde info. Det var ret sent, da jeg skrev:)

Det, at jeg ikke kan komme på netværket, skete efter at have slukket for computeren, hvor så den stod op installerede opdateringer. Men den frøs. Den stod næsten en time ved første opdatering, og så tænkte jeg, at der var noget galt, så jeg slukkede for computeren. Herefter skulle den gendanne nogle ændringer - hvilket tog lidt tid - og så gik den ind i Windows. Uden netværk.

Det er en bærbar pc - Medion Akoya 98510. Styresystemet er 32-bit. Mit netværkskort er et Atheros AR8131 PCI-E. Jeg ved ikke, om det er på bundkortet eller er et indstikningskort. Hvordan tjekker man det?

Jeg ved ikke, hvilket bundkort jeg har. Kan jeg tjekke det nogen steder? Computeren kører sådan set fint - jeg kan bare ikke gå på nettet.

Jeg har skrevet koden rigtigt, og krypteringen er sat til WPA2-Personal og AES krypteringstype. Sådan står den også på min arbejdscomputer, og der er jeg på nettet. Det skete som sagt meget pludseligt, efter jeg havde været på nettet.

Venlig hilsen
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2013 - 12:08 #4
http://www.medion.com/dk/service/start/_product.php?msn=30011909&gid=

du skal finde din WLAN driver til dit styresystem

det hedder win xp  32 eller 64 bit
det hedder win vista  32 eller 64 bit
det hedder win 7  32 eller 64 bit
det hedder win 8 32 eller 64 bit

http://www.gratisimage.dk/image-B674_50FBCFEC.jpg

m.v.h
Avatar billede JakobFlarup Nybegynder
20. januar 2013 - 12:21 #5
Altså den driver var jo installeret, da jeg fik min computer, og jeg havde ikke nogle problemer med at gå på nettet i går morges.

gefter jeg ikke kunne komme på nettet i går aftes, gik  så ind og hentede driveren, startede den og reparerede den, men lige lidt hjalp det. Men måske skal jeg prøve at af- og geninstallere den?
Avatar billede JakobFlarup Nybegynder
20. januar 2013 - 12:34 #6
Det har jeg prøvet nu, og det hjalp ikke:(
Avatar billede JakobFlarup Nybegynder
20. januar 2013 - 13:16 #7
Og jeg glemte at skrive, at det højst sandsynligt ikke er routeren, der er noget galt med, da de, jeg bor sammen med, godt kan komme på nettet, og jeg også godt kan med min arbejdscomputer.
Avatar billede JakobFlarup Nybegynder
21. januar 2013 - 09:29 #8
Problemet er løst. Jeg tyede til sidste udvej - at gendanne fabriksindstillingerne - og så virkede det igen!